MVŠO:XMAR_UMM Marketing - Course Information
XMAR_UMM Marketing
Moravian Business College OlomoucSummer 2016
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (lecturer)
Mgr. Šárka Štveráková (lecturer)
PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.
Moravian Business College Olomouc - Prerequisites (in Czech)
- Předpokládají se základní znalosti v základech historického vývoje společnosti. Pro pochopení základů marketingu je předpoklad základní orienatce v ekonomických a v sociálních vědách. Důraz je kladen na kultivovanost jazykového vyjadřování studenty.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Management and Economics of the Public Sector (programme MVŠO, 1091) (2)
- Business Economics and Management (programme MVŠO, 1091)
- Course objectives
- The course introduces students to the concept of marketing as a modern concept of managing organization and activities. It explains the importance and position of marketing in structures of the organization, content and tools of modern marketing. A student acquires terms from marketing, including their interrelationships and links, the student will be able to define the essence of marketing, concepts and the importance of creation and implementation of quality marketing concepts for management needs of any organization. The student will become acquainted with the internal and external environment which affects the functioning of any organization, marketing approach to a market and market segmentation, marketing information system, consumer behavior, the essential parts of the marketing mix and the importance of strategic marketing management of organizations in terms of developed market economies.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do marketingu + Strategický marketing
2. Trh, analýza spotřebitelského trhu
3. Marketingový výzkum
4. Marketingový informační systém
5. Marketingový mix + Produktová politika
6. Cenová politika
7. Distribuční politika
8. Marketingová komunikace
9. Marketing management
10. Marketing služeb
11. Globální marketing 21. století
12. Etické aspekty marketingu
- 1. Úvod do marketingu + Strategický marketing
- Literature
- required literature
- KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management: a European perspective. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2012. ISBN 01-321-0292-7. info
- TOMEK G. Marketing - od myšlenky k realizaci. Praha: Professional Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4. info
- ZAMAZALOVÁ M. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4. info
- CLOW K. E. - BAACK D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 987-80-251-1769-9. info
- PELSMACKER P. - GEUENS M. - BERGH J. V. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-0254-1. info
- SOLOMON M. R. - MARSHALL G. W. - START E. W. Marketing očima světových marketing manažerů. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1273-X. info
- FORET M.,. MArketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9. info
- JAKUBÍKOVÁ D. Strategický marketing. Praha: Nakladatelství Oeconomica, VŠE, 2005. ISBN 978-80-245-0902-0. info
- KOTLER P. - ARMSTRONG G:. Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
- BOUČKOVÁ J. a kol. Marketing. Praha: C. H. Beck, 2003. ISBN 80-7179-577-1. info
- HORÁKOVÁ H. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0447-1. info
- recommended literature
- CIMLER P. - ZADRAŽILOVÁ D. a kol. Retail management. Praha: Management Press, 2007. ISBN 80-7226-655-1. info
- PRAŽSKÁ L. - JINDRA J. a kol. Obchodní podnikání - Retail management. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-059-7. info
- BURNETT K. Klíčoví zákazníci a péče o ně. Praha: CP Books, 2005. ISBN 80-7226-655-1. info
- SCHIFFMAN L. G. - KANUK L. L. Nákupní chování. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0094-4. info
- NASH E. Direct Marketing. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-838-4. info
- STORBACKA K. - LEHTINEN J. R. Řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-7169-813-X. info
- Teaching methods (in Czech)
- Přednášení
- Assessment methods (in Czech)
- Známkou
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Teacher's information
- Enrolment Statistics (Summer 2016, recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2016/XMAR_UMM