XMAR_UMM Marketing

Moravian Business College Olomouc
summer 2013
Extent and Intensity
2/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit posluchače s problematikou pojetí marketingu, s jeho úlohou, postavením a nástroji marketingového způsobu řízení. Studenti získají znalosti a osvojí si praktické dovednosti v oblasti analýzy a implementace výstupů jednotlivých složek marketingového mixu do praxe.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do marketingu + Strategický marketing
    2. Trh, analýza spotřebitelského trhu
    3. Marketingový výzkum
    4. Marketingový informační systém
    5. Marketingový mix + Produktová politika
    6. Cenová politika
    7. Distribuční politika
    8. Marketingová komunikace
    9. Marketing management
    10. Marketing služeb
    11. Globální marketing 21. století
    12. Etické aspekty marketingu
Literature
    required literature
  • TOMEK G. Marketing - od myšlenky k realizaci. Praha: Professional Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4. info
  • ZAMAZALOVÁ M. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4. info
  • CLOW K. E. - BAACK D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 987-80-251-1769-9. info
  • PELSMACKER P. - GEUENS M. - BERGH J. V. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-0254-1. info
  • SOLOMON M. R. - MARSHALL G. W. - START E. W. Marketing očima světových marketing manažerů. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1273-X. info
  • FORET M.,. MArketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9. info
  • JAKUBÍKOVÁ D. Strategický marketing. Praha: Nakladatelství Oeconomica, VŠE, 2005. ISBN 978-80-245-0902-0. info
  • KOTLER P. - ARMSTRONG G:. Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
  • BOUČKOVÁ J. a kol. Marketing. Praha: C. H. Beck, 2003. ISBN 80-7179-577-1. info
  • HORÁKOVÁ H. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0447-1. info
    recommended literature
  • CIMLER P. - ZADRAŽILOVÁ D. a kol. Retail management. Praha: Management Press, 2007. ISBN 80-7226-655-1. info
  • PRAŽSKÁ L. - JINDRA J. a kol. Obchodní podnikání - Retail management. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-059-7. info
  • BURNETT K. Klíčoví zákazníci a péče o ně. Praha: CP Books, 2005. ISBN 80-7226-655-1. info
  • SCHIFFMAN L. G. - KANUK L. L. Nákupní chování. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0094-4. info
  • NASH E. Direct Marketing. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-838-4. info
  • STORBACKA K. - LEHTINEN J. R. Řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-7169-813-X. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2007, Summer 2008, Summer 2009, Summer 2010, summer 2011, summer 2012, summer 2014, summer 2015, Summer 2016, summer 2017, summer 2018, winter 2018, summer 2019, winter 2019, summer 2020.
  • Enrolment Statistics (summer 2013, recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2013/XMAR_UMM