MVŠO:XMAR_UMM Marketing - Informace o předmětu
XMAR_UMM Marketing
Moravská vysoká škola Olomouczima 2018
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (přednášející)
doc. Ing. Roman Kozel, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Šárka Štveráková (přednášející)
Ing. Štěpánka Titzová (přednášející)
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (cvičící)
doc. Ing. Roman Kozel, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Šárka Štveráková (cvičící)
Ing. Štěpánka Titzová (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Roman Kozel, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program MVŠO, 1091) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace a činností. Objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace, obsah a nástroje moderního marketingu. Student si osvojí pojmy z oblasti marketingu včetně jejich vzájemných vztahů a vazeb, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby a realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Seznámí se s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé organizace, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů, základními částmi marketingového mixu a s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky.
- Osnova
- Obsah předmětu:
1. Úvod do marketingu (význam a vývoj).
2. Globální marketing 21. století (aktuální trendy).
3. Online marketing.
4. Trh a marketingové prostředí.
5. Marketingový informační systém a CRM.
6. Marketingový výzkum.
7. Marketingový mix + řízení produktu.
8. Řízení ceny.
9. Řízení distribuce.
10. Řízení integrované marketingové komunikace.
11. Marketing služeb.
12. Etické aspekty marketingu.
- Obsah předmětu:
- Literatura
- povinná literatura
- KOZEL ROMAN A MARTINA SASÍNKOVÁ. Marketing. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
- KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5. info
- TOMAN, M. Intuitivní marketing. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-399-1. info
- KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- doporučená literatura
- DE PELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie. Marketing communications: a European perspective. Harlow: Financial Times Prentice Hall, 2018. ISBN 978-1-292-13576-2. info
- DIBB, S., L. SIMKIN, W. M. PRIDE a O. C. FERRELL. Marketing: concepts and strategies. Andover: Cengage Learning, 2016. info
- Výukové metody
- Přednášení
- Metody hodnocení
- Známkou
- Informace učitele
- Zápočet: řešení a obhajoba případové studie, prezentace aktualit z oblasti marketingu, aktivní účast na cvičeních
Zkouška: semestrální projekt a kombinovaná zkouška
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2018/XMAR_UMM