XMAR_UMM Marketing

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2014
Rozsah
2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Předpoklady
Předpokládají se základní znalosti v základech historického vývoje společnosti. Pro pochopení základů marketingu je předpoklad základní orienatce v ekonomických a v sociálních vědách. Důraz je kladen na kultivovanost jazykového vyjadřování studenty.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace a činností. Objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace, obsah a nástroje moderního marketingu. Student si osvojí pojmy z oblasti marketingu včetně jejich vzájemných vztahů a vazeb, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby a realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Seznámí se s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé organizace, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů, základními částmi marketingového mixu a s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky.
Osnova
  • 1. Úvod do marketingu + Strategický marketing
    2. Trh, analýza spotřebitelského trhu
    3. Marketingový výzkum
    4. Marketingový informační systém
    5. Marketingový mix + Produktová politika
    6. Cenová politika
    7. Distribuční politika
    8. Marketingová komunikace
    9. Marketing management
    10. Marketing služeb
    11. Globální marketing 21. století
    12. Etické aspekty marketingu
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management: a European perspective. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2012. ISBN 01-321-0292-7. info
  • TOMEK G. Marketing - od myšlenky k realizaci. Praha: Professional Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4. info
  • ZAMAZALOVÁ M. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4. info
  • CLOW K. E. - BAACK D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 987-80-251-1769-9. info
  • PELSMACKER P. - GEUENS M. - BERGH J. V. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-0254-1. info
  • SOLOMON M. R. - MARSHALL G. W. - START E. W. Marketing očima světových marketing manažerů. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1273-X. info
  • FORET M.,. MArketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9. info
  • JAKUBÍKOVÁ D. Strategický marketing. Praha: Nakladatelství Oeconomica, VŠE, 2005. ISBN 978-80-245-0902-0. info
  • KOTLER P. - ARMSTRONG G:. Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
  • BOUČKOVÁ J. a kol. Marketing. Praha: C. H. Beck, 2003. ISBN 80-7179-577-1. info
  • HORÁKOVÁ H. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0447-1. info
    doporučená literatura
  • CIMLER P. - ZADRAŽILOVÁ D. a kol. Retail management. Praha: Management Press, 2007. ISBN 80-7226-655-1. info
  • PRAŽSKÁ L. - JINDRA J. a kol. Obchodní podnikání - Retail management. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-059-7. info
  • BURNETT K. Klíčoví zákazníci a péče o ně. Praha: CP Books, 2005. ISBN 80-7226-655-1. info
  • SCHIFFMAN L. G. - KANUK L. L. Nákupní chování. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0094-4. info
  • NASH E. Direct Marketing. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-838-4. info
  • STORBACKA K. - LEHTINEN J. R. Řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-7169-813-X. info
Výukové metody
Přednášení
Metody hodnocení
Známkou
Informace učitele
Požadavky na ukončení:
Způsob zakončení předmětu - zkouška
- Seminární práce na zvolené téma
- Absolvování testu znalostí + praktická písemná zkouška z uvedené problematiky.
Podmínky pro studenty s individuálním studijním plánem:
Rozšířená seminární práce (dle informací vyučujícího), jinak shodné s prezenční formou studia.
Témata seminárních prácí
- Globalizace, glokalizace nebo národní komunikace v marketingu - kterou cestou se vydat?
- Masová média a jejich role: jako studnice poznání nebo jako nástroj manipulace?
- Lobbing jako nástroj politické manipulace nebo odborné poradenství?
- Je reklama dohodnutou a povolenou lží?
- Privátní značky - vliv na konkurenceschopnost domácích produktů.
- Franšízing jako forma globalizační strategie dobývání nových trhů?
- Nové spotřebitelské trendy v české společnosti a jejich komunikace.
- Co jsou marketingové komunikace počátkem 21. století - věda, umění, mafiánská blamáž?
Podmínky pro vypracování seminární práce:
- formát práce: Vědecká studie na zadané téma - teoreticky náročný text, vybavený vědeckým aparátem (odkazy, citace, poznámkový aparát, bibliografie) - na výše určené téma.
- rozsah: Studie bude v rozsahu minimálně 17.000, maximálně 18.000 znaků (písmen, mezer, čárek, teček), orientačně tedy 9 -10 stran rukopisu vlastní odborné práce + přílohy, seznam literatury, poznámkový aparát apod.
- Práce musí být založena na faktech, přesné analýze jevu, uvedení relevantních zdrojů. Nejde tedy o volnou úvahu, ale o odborné posouzení možností při řešení daných marketingových problémů.
- SP je prací individuální, nejsou povoleny kolektivní práce. Plagiátorství nebude v žádném případě akceptováno!
- forma SP: elektronická podoba - upload na STAG
- termín: do pátku 25.4.2013 (při nedodržení termínu nelze absolvovat závěrečnou ZK!)
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2007, léto 2008, léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020.