YMZN Brand Management

Moravian Business College Olomouc
summer 2024
Extent and Intensity
12/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Lenka Prachařová, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc
Timetable
Fri 16. 2. 12:00–15:00 B2.335, Fri 1. 3. 10:00–14:30 B2.335
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 24 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 5/24, only registered: 0/24
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je naučit studenty pracovat s důležitým fenoménem moderního marketingového myšlení, a to značkou (brand). Po absolvování předmětu budou studenti schopni: vyhodnotit pojem značka, rozvíjet strategie značky, identifikovat značku, určit její hodnotu a pozici na trhu, roli trademarku v marketingových činnostech ovlivňujících chování spotřebitele, plánovat a implementovat marketingové programy k rozvoji značky, stejně jako aplikovat teorie a modely, které jsou využívány k rozhodování o značce v komplexních marketingových programech podniku. V rámci cvičení si studenti prakticky osvojí proces určování hodnoty a pozice značky na trhu a rozvíjení značky prostřednictvím různých marketingových nástrojů.
Syllabus (in Czech)
  • Obsah předmětu:
    1. Značka a management značky
    2. Druhy značek, prvky značky a trademark
    3. Identita a osobnost značky
    4. Vnímání značky a vztah zákazníka ke značce
    5. Zákaznická loajalita ke značce
    6. Koncept hodnoty značky
    7. Hodnota značky z pohledu spotřebitele
    8. Postupné kroky pro budování silné značky
    9. Strategický management značky
    10. Branding v marketingových programech podniku
    11. Výzkum značky, měření zdrojů hodnoty značky, mínění spotřebitele
    12. Budování a udržení hodnoty značky
Literature
    required literature
  • CHOVANCOVÁ MILOSLAVA. Management značky. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • KELLER, K. L. Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3. info
    recommended literature
  • OLINS, W. Brand New: nová podoba značek. Praha: Slovart, 2016. ISBN 978-80-7529-047-2. info
  • KLEIN, N. Bez loga. Praha: Argo, 2005. ISBN 80-7203-671-8. info
  • AAKER, D. A. Brand Building: budování obchodní značky. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-885-6. info
Assessment methods (in Czech)
Zápočet: seminární práce, písemný test.
Zkouška: písemná zkouška.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 12 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms summer 2021, summer 2022, summer 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2024/YMZN