MVŠO:XMZM International Marketing - Course Information
XMZM International Marketing
Moravian Business College Olomoucsummer 2024
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (lecturer)
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (seminar tutor) - Guaranteed by
- Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc - Timetable
- Tue 13:15–14:00 B2.333, Wed 14:40–15:25 B2.330
- Timetable of Seminar Groups:
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 24 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 3/24, only registered: 0/24 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Economics and Management of Small and Medium-sized Entreprises (programme MVŠO, 1112)
- Economics and Management of Small and Medium-sized Entreprises (programme MVŠO, 1114)
- Business Economics and Management (programme MVŠO, 1120) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je získání informací z prostředí mezinárodní marketingu.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do mezinárodního marketingu a základní koncepce a trendy mezinárodního marketingu
- 2. Analýza mezinárodního marketingového prostředí (politické, právní, ekonomické, sociální a kulturní prostředí)
- 3. Mezinárodní marketingový výzkum (kvantitativní a kvalitativní metody výzkumu, informační zdroje)
- 4. Marketingové strategie v mezinárodním marketing
- 5. Formy vstupu firem na mezinárodní trhy (vývozní operace, rizika mezinárodního podnikání)
- 6. Segmentace a výběr trhu a výběr trhu
- 7. Mezinárodní značková strategie
- 8. Mezinárodní marketingový mix
- 9. Mezinárodní výrobková politika (adaptace výrobků, členění výrobků)
- 10. Mezinárodní cenová politika (mezinárodní cenová strategie, dodací a platební podmínky v mezinárodním obchodě)
- 11. Mezinárodní distribuce
- 12. Mezinárodní marketingová komunikace (reklama, public relations)
- Literature
- recommended literature
- Štědroň Bohumír, Čáslavová Eva,Miroslav Foret, Václav Stříteský. Mezinárodní marketing. Praha, 2018. ISBN 978-80-7400-441-4. info
- Tahal Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha, 2017. ISBN 978-80-271-9868-9. info
- Machková Hana. Mezinárodní marketing. Strategické trendy a příklady z praxe, 4., aktualiz. a přeprac. vydání. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-5366-9. info
- Machková Hana. Mezinárodní marketing 2, rozšířené, přepracované vydání. Praha, 2006. ISBN 80-247-1678-X. info
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočtový test, ústní zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
General note: VÝUKA BUDE PROBÍHAT POUZE, POKUD SE PŘIHLÁSÍ 7 A VÍCE STUDENTŮ.
Information on course enrolment limitations: VÝUKA BUDE PROBÍHAT POUZE, POKUD SE PŘIHLÁSÍ 7 A VÍCE STUDENTŮ
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2024/XMZM