XMZM International Marketing

Moravian Business College Olomouc
Winter 2022
Extent and Intensity
2/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Lenka Prachařová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Lenka Prachařová, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 2 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/2, only registered: 0/2
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je získání informací z prostředí mezinárodní marketingu.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do mezinárodního marketingu a základní koncepce a trendy mezinárodního marketingu
  • 2. Analýza mezinárodního marketingového prostředí (politické, právní, ekonomické, sociální a kulturní prostředí)
  • 3. Mezinárodní marketingový výzkum (kvantitativní a kvalitativní metody výzkumu, informační zdroje)
  • 4. Marketingové strategie v mezinárodním marketing
  • 5. Formy vstupu firem na mezinárodní trhy (vývozní operace, rizika mezinárodního podnikání)
  • 6. Segmentace a výběr trhu a výběr trhu
  • 7. Mezinárodní značková strategie
  • 8. Mezinárodní marketingový mix
  • 9. Mezinárodní výrobková politika (adaptace výrobků, členění výrobků)
  • 10. Mezinárodní cenová politika (mezinárodní cenová strategie, dodací a platební podmínky v mezinárodním obchodě)
  • 11. Mezinárodní distribuce
  • 12. Mezinárodní marketingová komunikace (reklama, public relations)
Literature
    recommended literature
  • Štědroň Bohumír, Čáslavová Eva,Miroslav Foret, Václav Stříteský. Mezinárodní marketing. Praha, 2018. ISBN 978-80-7400-441-4. info
  • Tahal Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha, 2017. ISBN 978-80-271-9868-9. info
  • Machková Hana. Mezinárodní marketing. Strategické trendy a příklady z praxe, 4., aktualiz. a přeprac. vydání. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-5366-9. info
  • Machková Hana. Mezinárodní marketing 2, rozšířené, přepracované vydání. Praha, 2006. ISBN 80-247-1678-X. info
Assessment methods (in Czech)
Zápočtový test, ústní zkouška
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms summer 2022, summer 2023, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2022/XMZM