MVŠO:YMAR_UMM Marketing - Course Information
YMAR_UMM Marketing
Moravian Business College Olomoucsummer 2013
- Extent and Intensity
- 8/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Management and Economics of Public Service (programme MVŠO, 1091)
- Company Economics and Management (programme MVŠO, 1091)
- Company Information Systems (programme MVŠO, 1091)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit posluchače s problematikou pojetí marketingu, s jeho úlohou, postavením a nástroji marketingového způsobu řízení. Studenti získají znalosti a osvojí si praktické dovednosti v oblasti analýzy a implementace výstupů jednotlivých složek marketingového mixu do praxe. Studijní předmět Marketing se zabývá problematikou pojetí a uplatnitelnosti marketingu v praxi, zabývá se otázkou analýzy spotřebitelského trhu, marketingovým výzkumem, strategickým marketingem, marketingovým informačním systémem, marketingovým mixem a jeho jednotlivými složkami (produktovou politikou, cenou, distribucí, marketingovou komunikací i personálem), věnuje se problematice marketing managementu, marketingu služeb, globálnímu marketingu i etice v rámci marketingu a obchodu. Po absolvování předmětu by student měl prokázat schopnost aplikovat metody a nástroje marketingu a být schopen celkově se orientovat v dané problematice.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do marketingu + Strategický marketing
2. Trh, analýza spotřebitelského trhu
3. Marketingový výzkum
4. Marketingový informační systém
5. Marketingový mix + Produktová politika
6. Cenová politika
7. Distribuční politika
8. Marketingová komunikace
9. Marketing management
10. Marketing služeb
11. Globální marketing 21. století
12. Etické aspekty marketingu
- 1. Úvod do marketingu + Strategický marketing
- Literature
- required literature
- TOMEK G. Marketing - od myšlenky k realizaci. Praha: Professional Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4. info
- ZAMAZALOVÁ M. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4. info
- CLOW K. E. - BAACK D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 987-80-251-1769-9. info
- PELSMACKER P. - GEUENS M. - BERGH J. V. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-0254-1. info
- KOTLER P. - WONG V. - SAUNDERS J. - ARMSTRONG G. MOderní marketing. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. info
- SOLOMON M. R. - MARSHALL G. W. - START E. W. Marketing očima světových marketing manažerů. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1273-X. info
- FORET M.,. MArketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9. info
- JAKUBÍKOVÁ D. Strategický marketing. Praha: Nakladatelství Oeconomica, VŠE, 2005. ISBN 978-80-245-0902-0. info
- KOTLER P. - ARMSTRONG G. Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
- BOUČKOVÁ J. a kol. Marketing. Praha: C. H. Beck., 2003. ISBN 80-7179-577-1. info
- HORÁKOVÁ H. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0447-1. info
- recommended literature
- CIMLER P. - ZADRAŽILOVÁ D. a kol. Retail management. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-167-6. info
- PRAŽSKÁ L. - JINDRA J. a kol. Obchodní podnikání - Retail management. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-059-7. info
- BURNETT K. Klíčoví zákazníci a péče o ně. Praha: CP Books, 2005. ISBN 80-7226-655-1. info
- SCHIFFMAN L. G. - KANUK L. L. Nákupní chování. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0094-4. info
- NASH E. Direct Marketing. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-838-4. info
- STORBACKA K. - LEHTINEN J. R. Řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-7169-813-X. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (summer 2013, recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2013/YMAR_UMM