K2SMA Strategický management

Moravská vysoká škola Olomouc
zima 2025
Rozsah
12 hod./semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Ing. Martin Hart, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Adam Pawliczek, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc
Rozvrh
kromě So 27. 9., kromě So 4. 10., kromě So 11. 10., kromě So 18. 10., kromě So 1. 11., kromě So 8. 11., kromě So 15. 11., kromě So 22. 11., kromě So 29. 11., kromě So 6. 12., kromě So 13. 12. ; a Pá 24. 10. 10:00–13:00 B2.336, So 25. 10. 8:00–11:00 B2.336, Pá 7. 11. 8:00–11:00 B2.336
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je objasnit studentům význam strategického řízení v podmínkách současného tržního prostředí a naučit je používat základní nástroje tvorby, zavádění a uplatňování strategie v organizaci. Po absolvování předmětu bude student umět vysvětlit pojem strategie a strategické řízení a jejich nezbytnost pro úspěch moderní organizace, definovat specifické rysy strategických procesů a principy strategického myšlení, vymezit obsah strategie, provést analýzy vnitřního a vnějšího prostředí a zformulovat strategii organizace.
Osnova
  • 1. Strategie a strategický management.
  • 2. Specifické rysy strategických procesů.
  • 3. Strategická analýza.
  • 4. Strategická analýza vnějšího okolí.
  • 5. Strategická analýza vnitřního prostředí.
  • 6. Strategická analýza – vyhodnocení.
  • 7. Formulace strategického cíle.
  • 8. Obsah a struktura strategie.
  • 9. Typy podnikových strategií.
  • 10.Výběr optimální strategie.
  • 11.Implementace strategie.
  • 12.Moderní trendy v oblasti strategického management.
Literatura
    povinná literatura
  • FOTR, J., E. VACÍK, I. SOUČEK, M. ŠPAČEK a S. HÁJEK, 2020. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, Expert (Grada). ISBN 978-80-271-2499-2.
  • KAFEL, T. and B. ZIEBICKI, 2021. The Evolution of Strategic Management: Challenges in Theory and Business Practice. Polsko: 'Cognitione' Foundation for the Dissemination of Knowledge and Science. ISBN 9788395900600.
  • NAVRÁTILOVÁ, D., PAWLICZEK, A. a J. ŠKRABAL, 2018, 2024. Strategický managment. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s.
    doporučená literatura
  • FOTR, J. a I. SOUČEK, 2020. Scénáře pro strategické rozhodování a řízení: jak se efektivně vyrovnat s budoucími hrozbami a příležitostmi. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-2020-8.
  • KISSINGER, H., 2023. Umění politické strategie: šest vůdčích postav moderního světa. Přeložil Martin POKORNÝ. Praha: Prostor. Obzor (Prostor). ISBN 978-80-7260-562-0.
  • THOMPSON, J. J. M. SCOTT and F. MARTIN, 2020. Strategic management: awareness and change. Ninth edition. Hampshire: Cengage. ISBN 978-1-4737-6742-3.
  • URBANCOVÁ, H. a P. VRABCOVÁ, 2023. Strategický management lidských zdrojů: moderní trendy v HR. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-3675-9.
Metody hodnocení
Zápočet: zpracování případových studií, prezentace aktualit z oblasti strategického managementu, reflexe ze studia odborné literatury.
Zkouška: písemná zkouška formou elektronického testu, alt. písemná příprava + ústní zkouška.
Informace učitele
Bloková výuka:
blok I. – téma 1. – 4., blok II. – téma 5. – 8., blok III. – téma 9. – 12.

Konzultace s vyučujícím osobně přímo na výuce, v konzultačních hodinách, e-mailem, prostřednictvím IS MVŠO.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Zápočet, zkouška
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2025/K2SMA