MVŠO:K2SMA Strategic Management - Course Information
K2SMA Strategic Management
Moravian Business College Olomoucwinter 2025
- Extent and Intensity
- 0/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Taught in person. - Teacher(s)
- Ing. Martin Hart, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Adam Pawliczek, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc - Timetable
- except Sat 27. 9., except Sat 4. 10., except Sat 11. 10., except Sat 18. 10., except Sat 1. 11., except Sat 8. 11., except Sat 15. 11., except Sat 22. 11., except Sat 29. 11., except Sat 6. 12., except Sat 13. 12. ; and Fri 24. 10. 10:00–13:00 B2.336, Sat 25. 10. 8:00–11:00 B2.336, Fri 7. 11. 8:00–11:00 B2.336
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economics, Management and Innovation (programme MVŠO, 1116)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je objasnit studentům význam strategického řízení v podmínkách současného tržního prostředí a naučit je používat základní nástroje tvorby, zavádění a uplatňování strategie v organizaci. Po absolvování předmětu bude student umět vysvětlit pojem strategie a strategické řízení a jejich nezbytnost pro úspěch moderní organizace, definovat specifické rysy strategických procesů a principy strategického myšlení, vymezit obsah strategie, provést analýzy vnitřního a vnějšího prostředí a zformulovat strategii organizace.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Strategie a strategický management.
- 2. Specifické rysy strategických procesů.
- 3. Strategická analýza.
- 4. Strategická analýza vnějšího okolí.
- 5. Strategická analýza vnitřního prostředí.
- 6. Strategická analýza – vyhodnocení.
- 7. Formulace strategického cíle.
- 8. Obsah a struktura strategie.
- 9. Typy podnikových strategií.
- 10.Výběr optimální strategie.
- 11.Implementace strategie.
- 12.Moderní trendy v oblasti strategického management.
- Literature
- required literature
- FOTR, J., E. VACÍK, I. SOUČEK, M. ŠPAČEK a S. HÁJEK, 2020. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, Expert (Grada). ISBN 978-80-271-2499-2.
- KAFEL, T. and B. ZIEBICKI, 2021. The Evolution of Strategic Management: Challenges in Theory and Business Practice. Polsko: 'Cognitione' Foundation for the Dissemination of Knowledge and Science. ISBN 9788395900600.
- NAVRÁTILOVÁ, D., PAWLICZEK, A. a J. ŠKRABAL, 2018, 2024. Strategický managment. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s.
- recommended literature
- FOTR, J. a I. SOUČEK, 2020. Scénáře pro strategické rozhodování a řízení: jak se efektivně vyrovnat s budoucími hrozbami a příležitostmi. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-2020-8.
- KISSINGER, H., 2023. Umění politické strategie: šest vůdčích postav moderního světa. Přeložil Martin POKORNÝ. Praha: Prostor. Obzor (Prostor). ISBN 978-80-7260-562-0.
- THOMPSON, J. J. M. SCOTT and F. MARTIN, 2020. Strategic management: awareness and change. Ninth edition. Hampshire: Cengage. ISBN 978-1-4737-6742-3.
- URBANCOVÁ, H. a P. VRABCOVÁ, 2023. Strategický management lidských zdrojů: moderní trendy v HR. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-3675-9.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet: zpracování případových studií, prezentace aktualit z oblasti strategického managementu, reflexe ze studia odborné literatury.
Zkouška: písemná zkouška formou elektronického testu, alt. písemná příprava + ústní zkouška. - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on completion of the course: Zápočet, zkouška
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2025/K2SMA