XPR Public Relations

Moravská vysoká škola Olomouc
zima 2024
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Tomáš Jelínek, Ph.D. (cvičící)
Garance
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
XPR/01: St 12:30–15:30 B2.233 - Zéta, kromě St 2. 10., kromě St 23. 10., kromě St 30. 10., kromě St 13. 11., kromě St 20. 11., kromě St 4. 12., T. Jelínek
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 15/40, pouze zareg.: 0/40
Cíle předmětu
Efektivní PR je jedním ze základních klíčů k firemnímu či osobnímu úspěchu. Předmět provází studenty teoretickými koncepty PR a seznamuje účastníky kurzu s procesem tvorby úspěšné PR strategie. Za využití ukázek dobré praxe a díky implementaci teoretických znalostí při přípravě projektů studenti získají nezbytné dovednosti pro budoucí kariéru v oblasti Public Relations.
Výstupy z učení
Efektivní PR je jedním ze základních klíčů k firemnímu či osobnímu úspěchu. Předmět provází studenty teoretickými koncepty PR a seznamuje účastníky kurzu s procesem tvorby úspěšné PR strategie. Za využití ukázek dobré praxe a díky implementaci teoretických znalostí při přípravě projektů studenti získají nezbytné dovednosti pro budoucí kariéru v oblasti Public Relations.
Osnova
  • 1.Úvod do PR, podmínky kurzu
  • 2.Nástroje PR, PR a marketing
  • 3.Analýza publika a využití výzkumů pro PR
  • 4.PR jako součást strategické komunikace
  • 5.Plánování PR aktivit
  • 6.Media relations, tisková konference a tisková zpráva
  • 7.Přímá komunikace
  • 8.Krizová komunikace
  • 9.Budování reputace
  • 10.Media trénink
  • 11.Měření PR, společenská odpovědnost
  • 12.Prezentace seminárních projektů
Literatura
    povinná literatura
  • Caywood, Clarke L. The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Marketing Communications. 2. ed. New York: McGraw-Hill, 2012.
  • Lloyd, John. Journalism and PR: New Media and Public Relations in the Digital Age. London: I.B. Tauris, 2015.
  • Novotná, Eliška. Management Public Relations. Vyd. 1. V Praze: Oeconomica, 2011.
  • Hejlová, Denisa. Public Relations. První vydání. Praha: Grada Publishing, 2015.
    doporučená literatura
  • Pr.ciny [online]. Praha, 2021 [cit. 2021-03-31]. Dostupné z: pr.ciny.com
Metody hodnocení
Účast na seminářích - min. 80% Plnění průběžných úkolů, seminární projekt aktivní práce na hodinách
Informace učitele
Tomáš Jelínek je vzděláním technik a ekonom, který je nejen prorektorem MVŠO, kde se věnuje inovacím, ale dvacet let působí mj. jako konzultant firem v oblasti PR. Pracoval např. v Kanceláři prezidenta Václava Havla, byl výkonným ředitelem agentury Donath-Burson-Marsteler (později Donath-Business-Media). Jím vedený kurz bude založen na sdílení zkušeností z praxe.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
VÝUKA BUDE PROBÍHAT POUZE, POKUD SE PŘIHLÁSÍ 9 A VÍCE STUDENTŮ.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021, zima 2022, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2024/XPR