YSM Strategický management

Moravská vysoká škola Olomouc
zima 2023
Rozsah
12/0/0. Přednáška 12 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Pavel Kološ, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Adam Pawliczek, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc
Rozvrh
kromě Pá 29. 9., kromě Pá 6. 10., kromě Pá 20. 10., kromě Pá 27. 10., kromě Pá 3. 11., kromě Pá 10. 11., kromě Pá 24. 11., kromě Pá 1. 12., kromě Pá 8. 12., kromě Pá 15. 12. ; a Pá 13. 10. 15:00–18:00 B2.335, So 25. 11. 16:00–19:00 B2.335, So 9. 12. 11:30–14:30 B2.336
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit studenty nahlížet na management organizací v souladu se zásadami strategického myšlení. Studenti se seznámí s business modely uplatňovanými v úspěšných zahraničních podnicích a naučí se business model vytvořit. Velký důraz je kladen také na praktické zvládnutí nástrojů strategického managementu. Absolvováním předmětu student získá potřebné znalosti a dovednosti pro formulaci strategie organizace nejen v českém, ale i v mezinárodním prostředí.
Osnova
  • Obsah předmětu:
    1. Strategický management - úvod do problematiky
    2. Proces strategického managementu
    3. Strategické myšlení optikou managementu
    4. Strategické myšlení optikou psychologie
    5. Strategické analýzy vnějšího prostředí
    6. Strategické analýzy vnitřního prostředí
    7. Strategie
    8. Business modely
    9. Business model Canvas
    10. Formulace konkurenční výhody
    11. Konkurenční strategie
    12. Závěrečná případová studie
    Při výuce jsou využity informačně-receptivní metody (formou výkladu, vysvětlováním, popisem), metody slovní a metody názorně-demonstrační (prezentace). Dále reproduktivní metody (testování, zkoušení, opakování), metody problémového výkladu a případové studie.
Literatura
    povinná literatura
  • SOUČEK, Z. Strategie úspěšného podniku: Symbióza kreativity a disciplíny. 1. vyd. Praha: C.H.Beck, 2015. ISBN 978-80-7400-572-5. info
  • OSTERWALDER, A. a Y. PIGNEUR. Tvorba Business Modelů. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0425-2. info
  • TYLL, L. Podniková strategie. Praha: C. H. Beck, 2014. ISBN 978-80-7400-507-7. info
    doporučená literatura
  • JOHNSON, Gerry, Richard WHITTINGTON a Kevan SCHOLES. Exploring Strategy: Text & Cases. England: Pearson, 2013. ISBN 978-12-920-0254-5. info
Metody hodnocení
Zápočet: splnění zadaných úkolů
Zkouška: kombinovaná.
Informace učitele
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a28eed930901140829dbbeb33bd558414%40thread.tacv2/conversations?groupId=620ada47-b8d0-445b-adc8-7b1ab5ba3657&tenantId=ed27fc21-8d98-4df9-af69-7fce8cea652b
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2024.