MVŠO:YSM Strategický management - Informace o předmětu
YSM Strategický management
Moravská vysoká škola Olomouczima 2024
- Rozsah
- 12/0/0. Přednáška 12 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Jaroslav Škrabal, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Adam Pawliczek, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc - Rozvrh
- Pá 8:00–11:00 B2.335, kromě Pá 27. 9., kromě Pá 4. 10., kromě Pá 11. 10., kromě Pá 18. 10., kromě Pá 25. 10., kromě Pá 1. 11., kromě Pá 8. 11., kromě Pá 15. 11., kromě Pá 6. 12., kromě Pá 13. 12. ; a Pá 13. 12. 12:30–15:30 B2.335
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika a management malých a středních podniků (program MVŠO, 1114)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je naučit studenty nahlížet na management organizací v souladu se zásadami strategického myšlení. Studenti se seznámí s business modely uplatňovanými v úspěšných zahraničních podnicích a naučí se business model vytvořit. Velký důraz je kladen také na praktické zvládnutí nástrojů strategického managementu. Absolvováním předmětu student získá potřebné znalosti a dovednosti pro formulaci strategie organizace nejen v českém, ale i v mezinárodním prostředí.
- Osnova
- Obsah předmětu:
1.Úvod do studia – pojem strategie a strategické řízení organizace.
2.Proces strategického managementu – srovnání s ostatními úrovněmi řízení, principy strategického myšlení.
3.Strategická analýza vnějšího okolí – charakteristika vnějšího okolí, základní tendence.
4.Strategická analýza vnějšího okolí – analytické metody.
5.Strategická analýza vnitřního prostředí – faktory vnitropodnikové analýzy, analytické metody.
6.Strategická analýza – vyhodnocení – SWOT analýza, výstupy, hodnocení.
7.Formulace strategického cíle – vlastnosti cíle, stakeholders, pravidlo SMART, obsah a struktura strategie – pojem a obsah strategie, základní úkoly strategie, strategické operace.
8.Business modely.
9.Nové formy business modelů – případové studie business modelů.
10.Formulace konkurenční výhody.
11.Implementace strategie.
12.Závěrečná případová studie.
- Obsah předmětu:
- Literatura
- povinná literatura
- FOTR, J., E. VACÍK, I. SOUČEK, M. ŠPAČEK a S. HÁJEK, 2020. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. 2 vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-2499-2.
- • KAFEL, T. and B. ZIEBICKI, 2021. The Evolution of Strategic Management: Challenges in Theory and Business Practice. Poland: 'Cognitione' Foundation for the Dissemination of Knowledge and Science.
- doporučená literatura
- • FOTR, J. a I. SOUČEK, 2020. Scénáře pro strategické rozhodování a řízení: jak se efektivně vyrovnat s budoucími hrozbami a příležitostmi. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-2020-8.
- • THOMPSON, J., J. M. SCOTT and F. MARTIN, 2020. Strategic management: awareness and change. Ninth edition. Hampshire: Cengage. ISBN 978-1-4737-6742-3.
- • KISSINGER, H., 2023. Umění politické strategie: šest vůdčích postav moderního světa. Přeložil Martin POKORNÝ. Praha: Prostor. ISBN 978-80-7260-562-0.
- • URBANCOVÁ, H. a P. VRABCOVÁ, 2023. Strategický management lidských zdrojů: moderní trendy v HR. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-3675-9.
- Metody hodnocení
- Zápočet: zpracování případové studie, prezentace aktualit z oblasti strategického managementu, reflexe ze studia odborné literatury.
Zkouška: písemná zkouška formou elektronického testu.
Bloková výuka: blok I. – téma 1. – 4., blok II. – téma 5. – 8., blok III. – téma 9. – 12. - Informace učitele
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a28eed930901140829dbbeb33bd558414%40thread.tacv2/conversations?groupId=620ada47-b8d0-445b-adc8-7b1ab5ba3657&tenantId=ed27fc21-8d98-4df9-af69-7fce8cea652b
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2024/YSM