MVŠO:YSM Strategický management - Informace o předmětu
YSM Strategický management
Moravská vysoká škola Olomouczima 2022
- Rozsah
- 12/0/0. Přednáška 12 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Pavel Kološ, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Adam Pawliczek, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc - Rozvrh
- Pá 14:00–17:00 B2.232, kromě Pá 7. 10., kromě Pá 21. 10., kromě Pá 4. 11., kromě Pá 18. 11., kromě Pá 25. 11., kromě Pá 2. 12., kromě Pá 9. 12., kromě Pá 16. 12.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika a management malých a středních podniků (program MVŠO, 1114)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je naučit studenty nahlížet na management organizací v souladu se zásadami strategického myšlení. Studenti se seznámí s business modely uplatňovanými v úspěšných zahraničních podnicích a naučí se business model vytvořit. Velký důraz je kladen také na praktické zvládnutí nástrojů strategického managementu. Absolvováním předmětu student získá potřebné znalosti a dovednosti pro formulaci strategie organizace nejen v českém, ale i v mezinárodním prostředí.
- Osnova
- Obsah předmětu:
1. Strategický management - úvod do problematiky
2. Proces strategického managementu
3. Strategické myšlení optikou managementu
4. Strategické myšlení optikou psychologie
5. Strategické analýzy vnějšího prostředí
6. Strategické analýzy vnitřního prostředí
7. Strategie
8. Business modely
9. Business model Canvas
10. Formulace konkurenční výhody
11. Konkurenční strategie
12. Závěrečná případová studie
Při výuce jsou využity informačně-receptivní metody (formou výkladu, vysvětlováním, popisem), metody slovní a metody názorně-demonstrační (prezentace). Dále reproduktivní metody (testování, zkoušení, opakování), metody problémového výkladu a případové studie.
- Obsah předmětu:
- Literatura
- povinná literatura
- SOUČEK, Z. Strategie úspěšného podniku: Symbióza kreativity a disciplíny. 1. vyd. Praha: C.H.Beck, 2015. ISBN 978-80-7400-572-5. info
- OSTERWALDER, A. a Y. PIGNEUR. Tvorba Business Modelů. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0425-2. info
- TYLL, L. Podniková strategie. Praha: C. H. Beck, 2014. ISBN 978-80-7400-507-7. info
- doporučená literatura
- JOHNSON, Gerry, Richard WHITTINGTON a Kevan SCHOLES. Exploring Strategy: Text & Cases. England: Pearson, 2013. ISBN 978-12-920-0254-5. info
- Metody hodnocení
- Zápočet: splnění zadaných úkolů
Zkouška: kombinovaná. - Informace učitele
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a28eed930901140829dbbeb33bd558414%40thread.tacv2/conversations?groupId=620ada47-b8d0-445b-adc8-7b1ab5ba3657&tenantId=ed27fc21-8d98-4df9-af69-7fce8cea652b
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2022/YSM