MVŠO:YMV Marketing Research - Course Information
YMV Marketing Research
Moravian Business College OlomoucWinter 2022
- Extent and Intensity
- 12/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Lenka Prachařová, Ph.D. (lecturer)
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (lecturer) - Guaranteed by
- Ing. Lenka Prachařová, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc - Timetable
- Fri 8:00–11:00 B2.335, except Fri 30. 9., except Fri 7. 10., except, except Fri 14. 10., except Fri 21. 10., except, except Fri 4. 11., except, except Fri 11. 11., except, except Fri 25. 11., except, except Fri 9. 12., except
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je naučit studenty kroky při zpracování projektů marketingového výzkumu. Studenti pochopí, že marketingový výzkum je integrální součásti marketingu. Studenti rovněž pochopí, že prostřednictvím procesů marketingového výzkumu jsou poskytovány informace pro potřeby podnikového managementu, protože pro podnikové rozhodovací procesy musí být informace relevantní, přesné, reálné, validní a aktuální; studenti pochopí, že marketingový výzkum napomáhá podnikům zůstat konkurenceschopnými.
- Syllabus (in Czech)
- Obsah předmětu:
1. Úloha marketingového výzkumu v konkurenceschopnosti podniku
2. Informační systém a znalostní management
3. Proces marketingového výzkumu
4. Humánní stránka marketingového výzkumu: organizační a etické otázky
5. Definování problému a výzkumný proces
6. Explorační výzkum a kvalitativní analýza
7. Sekundární a primární data: základní metody komunikace s respondentem
8. Pozorování a experiment
9. Měření a návrh dotazníku
10. Práce v terénu, návrh a procesy vzorkování
11. Editování, kódování, analýza dat
12. Komunikační proces s výsledky výzkumu: výzkumná zpráva, ústní prezentace a následné procesy
- Obsah předmětu:
- Literature
- required literature
- KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- SVOBODOVÁ, H., MYNÁŘOVÁ, L. a KOZEL, R. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. info
- recommended literature
- CHOVANCOVÁ, M., PILÍK, M. a PODANÁ, M. Marketing II. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2006. ISBN 80-7318-380-3. info
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet: vypracování projektu marketingového výzkumu v rozsahu cca 10 stran.
Zkouška: písemná zkouška. - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 12 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2022/YMV