YMPKM Manažerská psychologie a krizová komunikace

Moravská vysoká škola Olomouc
zima 2022
Rozsah
8/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Omar Ameir, Ph.D. (přednášející)
Ing. Michaela Perunová (přednášející)
Ing. Richard Šmilňák, MBA (přednášející)
Garance
Ing. Omar Ameir, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc
Rozvrh
Pá 9:00–12:00 B2.445, kromě Pá 30. 9., kromě Pá 7. 10., kromě Pá 14. 10., kromě Pá 21. 10., kromě Pá 4. 11., kromě Pá 11. 11., kromě Pá 18. 11., kromě Pá 25. 11., kromě Pá 2. 12.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 7/12, pouze zareg.: 0/12
Cíle předmětu
Cílem předmětu je studentům představit relevantní poznatky v oblasti psychologie a krizové komunikace nezbytné pro efektivní řízení organizace a zvyšování její výkonnosti. Důraz je kladen na rozvoj sociálně manažerských a podnikatelských dovedností a na praktickou aplikaci znalostí při řízení a vedení lidí, týmů a dalších organizačních jednotek. Studenti budou seznámeni s atributy komunikace a krizové komunikace tak, aby pochopili potřeby a reakce lidí v mimořádných situacích a zdokonalil svoje komunikační dovednosti, a to především v krizové situaci.
Výstupy z učení
Student získá znalosti nezbytné pro interpersonální interakci a komunikaci. Bude umět diferencovaně vnímat lidi a jejich projevy a potřeby. Bude schopen aplikovat znalosti naslouchání. Orientuje se v komunikaci a krizové komunikaci tak, že bude používat individuálně diferencovaný přístup. Dovede řešit problémové situace, eliminovat nevhodné projevy chování u sebe i u spolupracovníků.
Osnova
  • 1. Základní pojmy manažerské psychologie. Osobnost.
  • 2. Self-management
  • 3. Psychologické aspekty podnikání.
  • 4. Personální psychologie. Sociální psychologie práce.
  • 5. Řízení, rozhodování, organizace a organizování.
  • 6. Interpersonální komunikace manažera.
  • 7. Krizová komunikace: vymezení pojmu, teoretické modely.
  • 8. Riziko: aspekty jeho vnímání, řízení.
  • 9. Komunikace a interkulturní aspekty krizové komunikace.
  • 10. Praktické postupy v krizové komunikaci.
  • 11. Technické prostředky a média v krizové komunikaci.
  • 12. Aktuální trendy a nové výzvy v krizové komunikaci.
Literatura
    povinná literatura
  • HOLÁ, J. Interní komunikace v teorii a praxi. Univerzita Pardubice, 2017. ISBN 978-80-7560-099-8. info
  • DLOUHÝ, M. Krizová komunikace v zátěžových situacích. Praha, 2014. ISBN 978-80-87647-12-7. info
  • CHALUPA, R. Efektivní krizová komunikace: pro všechny manažery a PR specialisty. 2012. ISBN 978-80-247-4234-2. info
Metody hodnocení
Požadavkem pro udělení zápočtu je aktivní účast na seminářích, průběžné plnění zadaných úkolů do seminářů a napsání zápočtové práce.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021, zima 2023.