YMPKM Managerial psychology and crisis communication

Moravian Business College Olomouc
Winter 2022
Extent and Intensity
8/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Omar Ameir, Ph.D. (lecturer)
Ing. Michaela Perunová (lecturer)
Ing. Richard Šmilňák, MBA (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Omar Ameir, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc
Timetable
Fri 9:00–12:00 B2.445, except Fri 30. 9., except Fri 7. 10., except Fri 14. 10., except Fri 21. 10., except Fri 4. 11., except Fri 11. 11., except Fri 18. 11., except Fri 25. 11., except Fri 2. 12.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 12 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 7/12, only registered: 0/12
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je studentům představit relevantní poznatky v oblasti psychologie a krizové komunikace nezbytné pro efektivní řízení organizace a zvyšování její výkonnosti. Důraz je kladen na rozvoj sociálně manažerských a podnikatelských dovedností a na praktickou aplikaci znalostí při řízení a vedení lidí, týmů a dalších organizačních jednotek. Studenti budou seznámeni s atributy komunikace a krizové komunikace tak, aby pochopili potřeby a reakce lidí v mimořádných situacích a zdokonalil svoje komunikační dovednosti, a to především v krizové situaci.
Learning outcomes (in Czech)
Student získá znalosti nezbytné pro interpersonální interakci a komunikaci. Bude umět diferencovaně vnímat lidi a jejich projevy a potřeby. Bude schopen aplikovat znalosti naslouchání. Orientuje se v komunikaci a krizové komunikaci tak, že bude používat individuálně diferencovaný přístup. Dovede řešit problémové situace, eliminovat nevhodné projevy chování u sebe i u spolupracovníků.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Základní pojmy manažerské psychologie. Osobnost.
  • 2. Self-management
  • 3. Psychologické aspekty podnikání.
  • 4. Personální psychologie. Sociální psychologie práce.
  • 5. Řízení, rozhodování, organizace a organizování.
  • 6. Interpersonální komunikace manažera.
  • 7. Krizová komunikace: vymezení pojmu, teoretické modely.
  • 8. Riziko: aspekty jeho vnímání, řízení.
  • 9. Komunikace a interkulturní aspekty krizové komunikace.
  • 10. Praktické postupy v krizové komunikaci.
  • 11. Technické prostředky a média v krizové komunikaci.
  • 12. Aktuální trendy a nové výzvy v krizové komunikaci.
Literature
    required literature
  • HOLÁ, J. Interní komunikace v teorii a praxi. Univerzita Pardubice, 2017. ISBN 978-80-7560-099-8. info
  • DLOUHÝ, M. Krizová komunikace v zátěžových situacích. Praha, 2014. ISBN 978-80-87647-12-7. info
  • CHALUPA, R. Efektivní krizová komunikace: pro všechny manažery a PR specialisty. 2012. ISBN 978-80-247-4234-2. info
Assessment methods (in Czech)
Požadavkem pro udělení zápočtu je aktivní účast na seminářích, průběžné plnění zadaných úkolů do seminářů a napsání zápočtové práce.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms winter 2021, winter 2023.
  • Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2022/YMPKM