P1PID Entrepreneurial and Innovation Skills

Moravian Business College Olomouc
summer 2026
Extent and Intensity
1/2. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Taught in person.
Guaranteed by
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními měkkými i tvrdými předpoklady úspěšného řízení podniku. Kromě klasických exaktních dovedností z oblastí financí, daní nebo práva se studenti seznámí i se základními podnikatelskými a manažerskými dovednostmi v psychologicko-sociologické oblasti. Významnou část výuky tvoří téma tvorby proinovačního prostředí a otázka předpokladů zavedení úspěšné inovační strategie.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Schopnosti, dovednosti a znalosti důležité pro podnikání. Podnikatelské osobnostní charakteristiky. Typologie podnikatelů.
  • 2. Podnikatelský tým. Podnikat sám nebo se společníkem (výhody a nevýhody). Výběr společníka.
  • 3. Motivace k podnikání. Faktory ovlivňující vstup do podnikání.
  • 4. Čtyři směry podnikatelského myšlení: kritické myšlení, strategické myšlení, designové myšlení a zvládání nejistot.
  • 5. Komunikace. Trojúhelník efektivní komunikace. Emoční inteligence. Typologie osobnosti.
  • 6. Pravidla jednání a vystupování v obchodním a společenském styku.
  • 7. Kreativita a její význam pro vznik inovací. Vymezení kreativity. Úrovně a kategorie kreativity. Role kreativity v inovačním procesu. Bariéry kreativity.
  • 8. Kreativní metody v inovacích (Delphi, synektika, žebříkování – Laddering). Bariéry kreativity.
  • 9. Rozvoj kreativity. Tréning kreativity. Kurzy kreativity. Trénink imaginace. Tekuté sítě. Manažer inovace.
  • 10.Proinovační podniková kultura. Systém na podchycení nápadů. Systém na realizaci nápadů. Inovační leadership.
  • 11.Význam vůdčích talentů pro inovace. Systém na podchycení talentů. Síťování mozků.
  • 12.Inovační DNA firmy (filozofie, proces, lidé). Manažerské rozhodování v praxi – simulace.
Literature
    required literature
  • AMEIR, O., 2018. Management inovací. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s.
  • HORVÁTHOVÁ, P., KLIMSZA, L. a L. NIEROSTEK, 2023. Moderní leadership. Leges. ISBN 978-80-750-2632-3.
  • OLSONOVÁ, A. D., 2022. Úspěch. Psychologie výkonnosti. Slovart. ISBN 978-80-276-0471-5.
  • PETERKOVÁ, J., 2018. Využití konceptů inovací v průmyslovém podniku. Ostrava: VŠB-TU Ostrava. ISBN 978-80-248-4072-7.
  • PRIDE, W. M., HUGHES, R. J. and J. R. KAPOOR, 2022. Foundations of Business. Cengage Learning. ISBN 035-77-1794-5.
    recommended literature
  • ALSALEH, H. S., 2023. The Successful Business Startup Action Guide. Employee Millionaire LLC. ISBN 979-89-879-6871-0.
  • KIM, W. C. a R. MAUBORGNE, 2018. Strategie modrého oceánu. Brno: Management Press. ISBN 978-80-7261-547-6.
  • TIDD J., and J. BESSANT, 2018. Managing Innovation: Integrating Technological, Market and Organizational Change. Chichester: John Wiley.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet: aktivní účast na cvičeních, zápočtový test.
Zkouška: splněný zápočet, ústní zkouška.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on completion of the course: Zápočet, zkouška
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught every week.

  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2026/P1PID