YMK Marketingová komunikace

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2024
Rozsah
12/0/0. Přednáška 12 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (přednášející)
Garance
RNDr. Jiří Lošťák, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc
Rozvrh
Pá 15. 3. 8:00–11:00 B2.336, Pá 26. 4. 8:00–11:00 B2.336, So 27. 4. 11:30–14:30 B2.232
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s významem marketingové komunikace pro firemní aktivity a vlivem marketingové komunikace na rozhodování zákazníků. Studenti se naučí formulovat sdělení využívaná v marketingové komunikaci, volit účinné nástroje marketingové komunikace, volbu správných médií, sestavovat strategie marketingové komunikace; pochopí význam a účinnost integrované marketingové komunikace ovlivněné digitálními technologiemi.
Osnova
  • Obsah předmětu:
    1. Úvod do marketingové komunikace
  • 2. Komunikační proces a modely marketingové komunikace (AIDA, ATR, DAGMAR)
  • 3. Psychologie a marketingová komunikace; úloha emocí
  • 4. Integrované marketingová komunikace a digitální transformace
  • 5. Komunikační mix a životní cyklus produktu
  • 6. Reklama – proces plánování reklamy, druhy reklamy, média, reklamní agentury, měření účinnosti reklamy
  • 7. Podpora prodeje – cíle, formy, nástroje podpory prodeje zaměřené na spotřebitele
  • 8. Osobní prodej – podstata a cíle, proces osobního prodeje, personální řízení osobního prodeje
  • 9. Public Relation – typy PR, nástroje PR, krizová komunikace; Přímý marketing – nástroje přímého marketingu, práce s databázemi, etické problémy přímého marketingu
  • 10. Mezinárodní marketingová komunikace
  • 11. Marketingová komunikace na internetu; sociální sítě (virální marketing, WOM)
  • 12. Trendy marketingové komunikace v 21. století (neuromarketing, product placement, guerillová reklama, mobilní marketing, advergaming)
Literatura
    povinná literatura
  • ZÁVODNÝ POSPÍŠIL JAN. Marketingová komunikace. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2. info
  • PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
    doporučená literatura
  • Marketing a media. info
  • Marketingová komunikace. info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8. info
Výukové metody
V rámci předmětu jsou využity metody informačně-receptivní (výklad, přednáška podporovaná multimédii, popis), metody slovní – monologické i dialogické, metody názorně-demonstrační). Při procvičování daného tématu je kladen důraz na participativní metody, praktické metody a akční výzkum.
Metody hodnocení
Zápočet: zpracování a prezentace seminárního projektu.
Zkouška: písemná a ústní zkouška.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, léto 2022, léto 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2024/YMK