YMK Marketingová komunikace

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2023
Rozsah
12/0/0. Přednáška 12 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (přednášející)
Garance
RNDr. Jiří Lošťák, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc
Rozvrh
Pá 8:00–11:00 B2.335, kromě Pá 17. 2., kromě Pá 24. 2., kromě Pá 3. 3., kromě Pá 10. 3., kromě Pá 17. 3., kromě Pá 24. 3., kromě Pá 31. 3., kromě Pá 21. 4., kromě Pá 5. 5.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s významem marketingové komunikace pro firemní aktivity a vlivem marketingové komunikace na rozhodování zákazníků. Studenti se naučí formulovat sdělení využívaná v marketingové komunikaci, volit účinné nástroje marketingové komunikace, volbu správných médií, sestavovat strategie marketingové komunikace; pochopí význam a účinnost integrované marketingové komunikace ovlivněné digitálními technologiemi.
Osnova
  • Obsah předmětu:
    1. Úvod do marketingové komunikace
  • 2. Komunikační proces a modely marketingové komunikace (AIDA, ATR, DAGMAR)
  • 3. Psychologie a marketingová komunikace; úloha emocí
  • 4. Integrované marketingová komunikace a digitální transformace
  • 5. Komunikační mix a životní cyklus produktu
  • 6. Reklama – proces plánování reklamy, druhy reklamy, média, reklamní agentury, měření účinnosti reklamy
  • 7. Podpora prodeje – cíle, formy, nástroje podpory prodeje zaměřené na spotřebitele
  • 8. Osobní prodej – podstata a cíle, proces osobního prodeje, personální řízení osobního prodeje
  • 9. Public Relation – typy PR, nástroje PR, krizová komunikace; Přímý marketing – nástroje přímého marketingu, práce s databázemi, etické problémy přímého marketingu
  • 10. Mezinárodní marketingová komunikace
  • 11. Marketingová komunikace na internetu; sociální sítě (virální marketing, WOM)
  • 12. Trendy marketingové komunikace v 21. století (neuromarketing, product placement, guerillová reklama, mobilní marketing, advergaming)
Literatura
    povinná literatura
  • ZÁVODNÝ POSPÍŠIL JAN. Marketingová komunikace. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2. info
  • PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
    doporučená literatura
  • Marketing a media. info
  • Marketingová komunikace. info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8. info
Výukové metody
V rámci předmětu jsou využity metody informačně-receptivní (výklad, přednáška podporovaná multimédii, popis), metody slovní – monologické i dialogické, metody názorně-demonstrační). Při procvičování daného tématu je kladen důraz na participativní metody, praktické metody a akční výzkum.
Metody hodnocení
Zápočet: zpracování a prezentace seminárního projektu.
Zkouška: písemná a ústní zkouška.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, léto 2022, léto 2024.