MVŠO:YMK Marketingová komunikace - Informace o předmětu
YMK Marketingová komunikace
Moravská vysoká škola Olomoucléto 2021
- Rozsah
- 12/0/0. Přednáška 12 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (přednášející)
Ing. Martina Sasínková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Šárka Štveráková (přednášející)
Mgr. Šárka Štveráková (cvičící) - Garance
- Ing. Martina Sasínková, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika a management malých a středních podniků (program MVŠO, 1114)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s významem marketingové komunikace pro firemní aktivity a vlivem marketingové komunikace na rozhodování zákazníků. Studenti se naučí formulovat sdělení využívaná v marketingové komunikaci, volit účinné nástroje marketingové komunikace, volbu správných médií, sestavovat strategie marketingové komunikace; pochopí význam a účinnost integrované marketingové komunikace ovlivněné digitálními technologiemi.
- Osnova
- Obsah předmětu:
1. Úvod do marketingové komunikace - 2. Komunikační proces a modely marketingové komunikace (AIDA, ATR, DAGMAR)
- 3. Psychologie a marketingová komunikace; úloha emocí
- 4. Integrované marketingová komunikace a digitální transformace
- 5. Komunikační mix a životní cyklus produktu
- 6. Reklama – proces plánování reklamy, druhy reklamy, média, reklamní agentury, měření účinnosti reklamy
- 7. Podpora prodeje – cíle, formy, nástroje podpory prodeje zaměřené na spotřebitele
- 8. Osobní prodej – podstata a cíle, proces osobního prodeje, personální řízení osobního prodeje
- 9. Public Relation – typy PR, nástroje PR, krizová komunikace; Přímý marketing – nástroje přímého marketingu, práce s databázemi, etické problémy přímého marketingu
- 10. Mezinárodní marketingová komunikace
- 11. Marketingová komunikace na internetu; sociální sítě (virální marketing, WOM)
- 12. Trendy marketingové komunikace v 21. století (neuromarketing, product placement, guerillová reklama, mobilní marketing, advergaming)
- Obsah předmětu:
- Literatura
- povinná literatura
- ZÁVODNÝ POSPÍŠIL JAN. Marketingová komunikace. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
- KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2. info
- PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- Výukové metody
- V rámci předmětu jsou využity metody informačně-receptivní (výklad, přednáška podporovaná multimédii, popis), metody slovní – monologické i dialogické, metody názorně-demonstrační). Při procvičování daného tématu je kladen důraz na participativní metody, praktické metody a akční výzkum.
- Metody hodnocení
- Zápočet: zpracování a prezentace seminárního projektu Zkouška: písemná a ústní zkouška
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2021/YMK