XMZN Management značky

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2021
Rozsah
2/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Martina Sasínková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Martina Sasínková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (přednášející)
Garance
Ing. Lenka Prachařová, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit studenty pracovat s důležitým fenoménem moderního marketingového myšlení, a to značkou (brand). Po absolvování předmětu budou studenti schopni: vyhodnotit pojem značka, rozvíjet strategie značky, identifikovat značku, určit její hodnotu a pozici na trhu, roli trademarku v marketingových činnostech ovlivňujících chování spotřebitele, plánovat a implementovat marketingové programy k rozvoji značky, stejně jako aplikovat teorie a modely, které jsou využívány k rozhodování o značce v komplexních marketingových programech podniku. V rámci cvičení si studenti prakticky osvojí proces určování hodnoty a pozice značky na trhu a rozvíjení značky prostřednictvím různých marketingových nástrojů.
Osnova
  • Obsah předmětu:
    1. Značka a management značky
    2. Druhy značek, prvky značky a trademark
    3. Identita a osobnost značky
    4. Vnímání značky a vztah zákazníka ke značce
    5. Zákaznická loajalita ke značce
    6. Koncept hodnoty značky
    7. Hodnota značky z pohledu spotřebitele
    8. Postupné kroky pro budování silné značky
    9. Strategický management značky
    10. Branding v marketingových programech podniku
    11. Výzkum značky, měření zdrojů hodnoty značky, mínění spotřebitele
    12. Budování a udržení hodnoty značky
Literatura
    povinná literatura
  • CHOVANCOVÁ MILOSLAVA. Management značky. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • KELLER, K. L. Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3. info
    doporučená literatura
  • OLINS, W. Brand New: nová podoba značek. Praha: Slovart, 2016. ISBN 978-80-7529-047-2. info
  • KLEIN, N. Bez loga. Praha: Argo, 2005. ISBN 80-7203-671-8. info
  • AAKER, D. A. Brand Building: budování obchodní značky. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-885-6. info
Informace učitele
Zápočet: seminární práce, písemný test.
Zkouška: písemná zkouška.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023, léto 2024.