XMK_UMM Marketing

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2018
Rozsah
2/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Šárka Štveráková (přednášející)
PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Šárka Štveráková (cvičící)
PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s významem marketingové komunikace pro firemní aktivity a vlivem marketingové komunikace na rozhodování zákazníků. Studenti se naučí formulovat sdělení využívaná v marketingové komunikaci, volit účinné nástroje marketingové komunikace, volbu správných médií, sestavovat strategie marketingové komunikace; pochopí význam a účinnost integrované marketingové komunikace ovlivněné digitálními technologiemi.
Osnova
  • Obsah předmětu:
    1. Úvod do marketingové komunikace
    2. Komunikační proces
    3. Psychologie a marketingová komunikace; úloha emocí
    4. Modely marketingové komunikace; AIDA, ATR, DAGMAR
    5. Komunikační mix a životní cyklus výrobku
    6. Integrované marketingová komunikace a digitální transformace
    7. Reklama, proces plánování reklamy, druhy reklamy, média, reklamní agentury, měření účinnosti reklamy
    8. Podpora prodeje, přímý marketing, telemarketing, public relations, sponzoring, veletrhy, výstavy
    9. Marketingová komunikace mezi organizacemi
    10. Mezinárodní marketingová komunikace
    11. Marketingová komunikace na internetu; textová reklama, bannerová reklama
    12. Trendy marketingové komunikace v 21. století (product placement, guerillová reklama, mobilní marketing, WoM)
    V rámci předmětu jsou využity metody z hlediska pramene poznání a typu poznatků - aspekt didaktický (metody slovní - monologické i dialogické). Při procvičování daného tématu je kladen důraz na participativní metody a akční výzkum.
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2. info
  • PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
    doporučená literatura
  • Marketing a media. info
  • Marketingová komunikace. info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8. info
Výukové metody
Přednášení
Metody hodnocení
Známkou
Informace učitele
Zápočet: zpracování a prezentace seminárního projektu
Zkouška: písemná a ústní zkouška
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2019, léto 2020.