XMAR_UMM Marketing

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2011
Rozsah
2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (přednášející)
Garance
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studující s úlohou, postavením a nástroji marketingového způsobu řízení. Postupně jsou probírány následující okruhy problematiky, tj. podnikatelské koncepce, historie marketingu, marketingová filozofie, filozofické přístupy k realizaci firmy na trhu, strategie, analýzy konkurence, zákazníků, trhů. SWOT analýza. Metody průzkumu trhu. Marketingový informační systém. Segmentace trhu. Vnitřní a vnější prostředí marketingu, faktory ovlivňující zákazníky, chování zákazníků, různé typy nákupního chování, realizační fáze, marketingový mix, druhy produktů a služeb, jejich členění, výrobkové řady, vývoj a zánik výrobků, druhy cen, cenová strategie, druhy slev, podpora trhu, typy reklamy, reklama zakázaná a doporučená, přímý prodej, umístění a logistika, proces marketingového plánování a řízení. Kontrola v marketingu. Studující prokazují schopnost aplikace metod, nástrojů i celkové orientace v dané problematice
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2007, léto 2008, léto 2009, léto 2010, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020.