YPI On-line Business

Moravian Business College Olomouc
summer 2024
Extent and Intensity
12/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Jan Lavrinčík, DiS., Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Jan Lavrinčík, DiS., Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc
Timetable
Sat 17. 2. 11:30–14:30 B2.332, Sat 2. 3. 11:30–14:30 B2.332, Sat 16. 3. 15:00–18:00 B2.332
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit s formami podnikání na internetu - studenti se seznámí s konceptuálním modelem e-obchodování, naučí se vytvářet strategii a podnikatelský plán pro e-obchodování. V rámci předmětu se studenti nejen naučí založit a provozovat e-shop, ale také využívat jednotlivé internetové nástroje pro jeho rozvoj. V neposlední řadě se studenti seznámí s možnostmi internetových plateb a transakcí v rámci FIAT a virtuálních měn.
Syllabus (in Czech)
  • Obsah předmětu:
    1. Základní terminologie (e-commerce, e-business, e-shop, elektronická platba)
    2. Konceptuální model e-obchodování
    3. Podnikatelský model (strategie a podnikatelský plán pro e-obchodování)
    4. Internetový marketing
    5. Internetové kampaně (affilate programy, partnerské webové stránky, odběr novinek a slevové kupóny)
    6. Podpora prodeje (cross-selling, cross promotion, merchandising, cross docking)
    7. Internetová doména a webhosting
    8. Webové aplikace a služby
    9. E-shopy (administrace, konfigurace a služby)
    10. Platební brány a jejich implementace
    11. Využití a práce s virtuálními měnami a kryptoměnami v e-obchodování
    12. Možnosti prodeje a marketingu na Amazon, Alibaba, Heureka, Seznam zboží, srovnávače cen.
    V rámci výuky jsou využity informačně-receptivní metody, metody problémového výkladu a heuristické metody.
Literature
    required literature
  • LAVRINČÍK JAN. Podnikání na internetu. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
  • STEINER, Zdeněk. Podnikání na Amazonu: praktický návod, jak nastartovat podnikání s fyzickými produkty pod vlastní značkou. Brno: Steiner Media, 2016. ISBN 978-80-260-9719-8. info
  • MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4383-4. info
  • EGER, Ludvík, Jan PETRTYL, Hana KUNEŠOVÁ, Michal MIČÍK a Martin. Marketing na internetu. Plzeň: ZČU, 2015. ISBN 978-80-261-0573-2. info
  • ROŽENSKÝ, Mário. Jak prodat více díky affiliate marketingu: využijte všechny výhody affiliate marketingu ve svůj prospěch a vybudujte si armádu obchodníků, kteří budou pracovat za vás. Jihlava: Baroque Partners, 2014. ISBN 978-80-879-2302-3. info
  • BELEŠČÁK, Dušan. Vytváříme e-shop ve WordPressu: pomocí WooCommerce. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4153-3. info
    recommended literature
  • SMEJKAL, Vladimír. Kybernetická kriminalita. Plzeň: Aleš Čeněk, 2015. ISBN 978-80-738-0501-2. info
  • OLSHER, Steve. Internetoví vizionáři: světoví experti odhalují, jak vydělávat online. Praha: Blue Vision, 2013. ISBN 978-80-876-7206-8. info
  • CHIA, Ewen. Jak jsem vydělal svůj první milion na internetu - a jak to můžete dokázat také!: osvědčený plán pro založení a udržení výdělečného online byznysu. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2591-5. info
Assessment methods (in Czech)
Zápočet: Sestavení internetové kampaně pro vybraný produkt a implementace do cvičného e-shopu.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 12 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms summer 2021, summer 2022, summer 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2024/YPI