MVŠO:YPI On-line Business - Course Information
YPI On-line Business
Moravian Business College Olomoucsummer 2024
- Extent and Intensity
- 12/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Jan Lavrinčík, DiS., Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- PhDr. Jan Lavrinčík, DiS., Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc - Timetable
- Sat 17. 2. 11:30–14:30 B2.332, Sat 2. 3. 11:30–14:30 B2.332, Sat 16. 3. 15:00–18:00 B2.332
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economics and Management of Small and Medium-sized Entreprises (programme MVŠO, 1114)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit s formami podnikání na internetu - studenti se seznámí s konceptuálním modelem e-obchodování, naučí se vytvářet strategii a podnikatelský plán pro e-obchodování. V rámci předmětu se studenti nejen naučí založit a provozovat e-shop, ale také využívat jednotlivé internetové nástroje pro jeho rozvoj. V neposlední řadě se studenti seznámí s možnostmi internetových plateb a transakcí v rámci FIAT a virtuálních měn.
- Syllabus (in Czech)
- Obsah předmětu:
1. Základní terminologie (e-commerce, e-business, e-shop, elektronická platba)
2. Konceptuální model e-obchodování
3. Podnikatelský model (strategie a podnikatelský plán pro e-obchodování)
4. Internetový marketing
5. Internetové kampaně (affilate programy, partnerské webové stránky, odběr novinek a slevové kupóny)
6. Podpora prodeje (cross-selling, cross promotion, merchandising, cross docking)
7. Internetová doména a webhosting
8. Webové aplikace a služby
9. E-shopy (administrace, konfigurace a služby)
10. Platební brány a jejich implementace
11. Využití a práce s virtuálními měnami a kryptoměnami v e-obchodování
12. Možnosti prodeje a marketingu na Amazon, Alibaba, Heureka, Seznam zboží, srovnávače cen.
V rámci výuky jsou využity informačně-receptivní metody, metody problémového výkladu a heuristické metody.
- Obsah předmětu:
- Literature
- required literature
- LAVRINČÍK JAN. Podnikání na internetu. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
- STEINER, Zdeněk. Podnikání na Amazonu: praktický návod, jak nastartovat podnikání s fyzickými produkty pod vlastní značkou. Brno: Steiner Media, 2016. ISBN 978-80-260-9719-8. info
- MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4383-4. info
- EGER, Ludvík, Jan PETRTYL, Hana KUNEŠOVÁ, Michal MIČÍK a Martin. Marketing na internetu. Plzeň: ZČU, 2015. ISBN 978-80-261-0573-2. info
- ROŽENSKÝ, Mário. Jak prodat více díky affiliate marketingu: využijte všechny výhody affiliate marketingu ve svůj prospěch a vybudujte si armádu obchodníků, kteří budou pracovat za vás. Jihlava: Baroque Partners, 2014. ISBN 978-80-879-2302-3. info
- BELEŠČÁK, Dušan. Vytváříme e-shop ve WordPressu: pomocí WooCommerce. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4153-3. info
- recommended literature
- SMEJKAL, Vladimír. Kybernetická kriminalita. Plzeň: Aleš Čeněk, 2015. ISBN 978-80-738-0501-2. info
- OLSHER, Steve. Internetoví vizionáři: světoví experti odhalují, jak vydělávat online. Praha: Blue Vision, 2013. ISBN 978-80-876-7206-8. info
- CHIA, Ewen. Jak jsem vydělal svůj první milion na internetu - a jak to můžete dokázat také!: osvědčený plán pro založení a udržení výdělečného online byznysu. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2591-5. info
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet: Sestavení internetové kampaně pro vybraný produkt a implementace do cvičného e-shopu.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 12 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2024/YPI