YPI Podnikání na internetu

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2025
Rozsah
12/0/0. Přednáška 12 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
PhDr. Jan Lavrinčík, DiS., Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Jan Lavrinčík, DiS., Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc
Rozvrh
So 11:30–14:30 B2.332, kromě So 22. 2., kromě So 1. 3., kromě So 8. 3., kromě So 22. 3., kromě So 5. 4., kromě So 12. 4., kromě So 19. 4., kromě So 26. 4., kromě So 3. 5., kromě So 10. 5.
Předpoklady
TYP_STUDIA(N)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 10/22, pouze zareg.: 0/22
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit s formami podnikání na internetu - studenti se seznámí s konceptuálním modelem e-obchodování, naučí se vytvářet strategii a podnikatelský plán pro e-obchodování. V rámci předmětu se studenti nejen naučí založit a provozovat e-shop, ale také využívat jednotlivé internetové nástroje pro jeho rozvoj. V neposlední řadě se studenti seznámí s možnostmi internetových plateb a transakcí v rámci FIAT a virtuálních měn.
Osnova
Obsah předmětu:
1. Základní terminologie (e-commerce, e-business, e-shop, elektronická platba)
2. Konceptuální model e-obchodování
3. Podnikatelský model (strategie a podnikatelský plán pro e-obchodování)
4. Internetový marketing
5. Internetové kampaně (affilate programy, partnerské webové stránky, odběr novinek a slevové kupóny)
6. Podpora prodeje (cross-selling, cross promotion, merchandising, cross docking)
7. Internetová doména a webhosting
8. Webové aplikace a služby
9. E-shopy (administrace, konfigurace a služby)
10. Platební brány a jejich implementace
11. Využití a práce s virtuálními měnami a kryptoměnami v e-obchodování
12. Možnosti prodeje a marketingu na Amazon, Alibaba, Heureka, Seznam zboží, srovnávače cen.
V rámci výuky jsou využity informačně-receptivní metody, metody problémového výkladu a heuristické metody.
Literatura
    povinná literatura
  • LAVRINČÍK JAN. Podnikání na internetu. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
  • STEINER, Zdeněk. Podnikání na Amazonu: praktický návod, jak nastartovat podnikání s fyzickými produkty pod vlastní značkou. Brno: Steiner Media, 2016. ISBN 978-80-260-9719-8. info
  • MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4383-4. info
  • EGER, Ludvík, Jan PETRTYL, Hana KUNEŠOVÁ, Michal MIČÍK a Martin. Marketing na internetu. Plzeň: ZČU, 2015. ISBN 978-80-261-0573-2. info
  • ROŽENSKÝ, Mário. Jak prodat více díky affiliate marketingu: využijte všechny výhody affiliate marketingu ve svůj prospěch a vybudujte si armádu obchodníků, kteří budou pracovat za vás. Jihlava: Baroque Partners, 2014. ISBN 978-80-879-2302-3. info
  • BELEŠČÁK, Dušan. Vytváříme e-shop ve WordPressu: pomocí WooCommerce. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4153-3. info
    doporučená literatura
  • SMEJKAL, Vladimír. Kybernetická kriminalita. Plzeň: Aleš Čeněk, 2015. ISBN 978-80-738-0501-2. info
  • OLSHER, Steve. Internetoví vizionáři: světoví experti odhalují, jak vydělávat online. Praha: Blue Vision, 2013. ISBN 978-80-876-7206-8. info
  • CHIA, Ewen. Jak jsem vydělal svůj první milion na internetu - a jak to můžete dokázat také!: osvědčený plán pro založení a udržení výdělečného online byznysu. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2591-5. info
Metody hodnocení
Zápočet: Sestavení internetové kampaně pro vybraný produkt a implementace do cvičného e-shopu.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2025/YPI