MVŠO:YMPKM Manažerská psychologie a krizo - Informace o předmětu
YMPKM Manažerská psychologie a krizová komunikace
Moravská vysoká škola Olomouczima 2024
- Rozsah
- 8/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ing. Bc. Kamila Svobodová (přednášející)
- Garance
- Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc - Rozvrh
- So 8:00–9:00 B2.330, kromě So 5. 10., kromě So 12. 10., kromě So 19. 10., kromě So 26. 10., kromě So 2. 11., kromě So 9. 11., kromě So 16. 11., kromě So 7. 12., kromě So 14. 12. ; a So 9. 11. 15:00–19:00 B2.330
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 24 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 11/24, pouze zareg.: 0/24 - Mateřské obory/plány
- Economics and Management of Small and Medium-sized Enterprises (program MVŠO, 1127)
- Ekonomika a management malých a středních podniků (program MVŠO, 1093)
- Ekonomika a management malých a středních podniků (program MVŠO, 1112)
- Ekonomika a management malých a středních podniků (program MVŠO, 1114)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je studentům představit relevantní poznatky v oblasti psychologie a krizové komunikace nezbytné pro efektivní řízení organizace a zvyšování její výkonnosti. Důraz je kladen na rozvoj sociálně manažerských a podnikatelských dovedností a na praktickou aplikaci znalostí při řízení a vedení lidí, týmů a dalších organizačních jednotek. Studenti budou seznámeni s atributy komunikace a krizové komunikace tak, aby pochopili potřeby a reakce lidí v mimořádných situacích a zdokonalil svoje komunikační dovednosti, a to především v krizové situaci.
- Výstupy z učení
- Student získá znalosti nezbytné pro interpersonální interakci a komunikaci. Bude umět diferencovaně vnímat lidi a jejich projevy a potřeby. Bude schopen aplikovat znalosti naslouchání. Orientuje se v komunikaci a krizové komunikaci tak, že bude používat individuálně diferencovaný přístup. Dovede řešit problémové situace, eliminovat nevhodné projevy chování u sebe i u spolupracovníků.
- Osnova
- 1. Základní pojmy manažerské psychologie. Osobnost.
- 2. Self-management
- 3. Psychologické aspekty podnikání.
- 4. Personální psychologie. Sociální psychologie práce.
- 5. Řízení, rozhodování, organizace a organizování.
- 6. Interpersonální komunikace manažera.
- 7. Krizová komunikace: vymezení pojmu, teoretické modely.
- 8. Riziko: aspekty jeho vnímání, řízení.
- 9. Komunikace a interkulturní aspekty krizové komunikace.
- 10. Praktické postupy v krizové komunikaci.
- 11. Technické prostředky a média v krizové komunikaci.
- 12. Aktuální trendy a nové výzvy v krizové komunikaci.
- Literatura
- povinná literatura
- HOLÁ, J. Interní komunikace v teorii a praxi. Univerzita Pardubice, 2017. ISBN 978-80-7560-099-8. info
- DLOUHÝ, M. Krizová komunikace v zátěžových situacích. Praha, 2014. ISBN 978-80-87647-12-7. info
- CHALUPA, R. Efektivní krizová komunikace: pro všechny manažery a PR specialisty. 2012. ISBN 978-80-247-4234-2. info
- Metody hodnocení
- Požadavkem pro udělení zápočtu je aktivní účast na seminářích, průběžné plnění zadaných úkolů do seminářů a napsání zápočtové práce.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
VÝUKA BUDE PROBÍHAT POUZE, POKUD SE PŘIHLÁSÍ 6 A VÍCE STUDENTŮ.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2024/YMPKM