P2SMA Strategic Management

Moravian Business College Olomouc
winter 2025
Extent and Intensity
2/2. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Taught in person.
Guaranteed by
doc. Ing. Adam Pawliczek, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je objasnit studentům význam strategického řízení v podmínkách současného tržního prostředí a naučit je používat základní nástroje tvorby, zavádění a uplatňování strategie v organizaci. Po absolvování předmětu bude student umět vysvětlit pojem strategie a strategické řízení a jejich nezbytnost pro úspěch moderní organizace, definovat specifické rysy strategických procesů a principy strategického myšlení, vymezit obsah strategie, provést analýzy vnitřního a vnějšího prostředí a zformulovat strategii organizace.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Strategie a strategický management.
  • 2. Specifické rysy strategických procesů.
  • 3. Strategická analýza.
  • 4. Strategická analýza vnějšího okolí.
  • 5. Strategická analýza vnitřního prostředí.
  • 6. Strategická analýza – vyhodnocení.
  • 7. Formulace strategického cíle.
  • 8. Obsah a struktura strategie.
  • 9. Typy podnikových strategií.
  • 10.Výběr optimální strategie.
  • 11.Implementace strategie.
  • 12.Moderní trendy v oblasti strategického management.
Literature
    required literature
  • FOTR, J., E. VACÍK, I. SOUČEK, M. ŠPAČEK a S. HÁJEK, 2020. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, Expert (Grada). ISBN 978-80-271-2499-2.
  • KAFEL, T. and B. ZIEBICKI, 2021. The Evolution of Strategic Management: Challenges in Theory and Business Practice. Polsko: 'Cognitione' Foundation for the Dissemination of Knowledge and Science. ISBN 9788395900600.
  • NAVRÁTILOVÁ, D., PAWLICZEK, A. a J. ŠKRABAL, 2018, 2024. Strategický managment. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s.
    recommended literature
  • FOTR, J. a I. SOUČEK, 2020. Scénáře pro strategické rozhodování a řízení: jak se efektivně vyrovnat s budoucími hrozbami a příležitostmi. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-2020-8.
  • KISSINGER, H., 2023. Umění politické strategie: šest vůdčích postav moderního světa. Přeložil Martin POKORNÝ. Praha: Prostor. Obzor (Prostor). ISBN 978-80-7260-562-0.
  • THOMPSON, J. J. M. SCOTT and F. MARTIN, 2020. Strategic management: awareness and change. Ninth edition. Hampshire: Cengage. ISBN 978-1-4737-6742-3.
  • URBANCOVÁ, H. a P. VRABCOVÁ, 2023. Strategický management lidských zdrojů: moderní trendy v HR. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-3675-9.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet: zpracování případových studií, prezentace aktualit z oblasti strategického managementu, účast na cvičení.
Zkouška: písemná zkouška formou elektronického testu, alt. písemná příprava + ústní zkouška.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on completion of the course: Zápočet, zkouška
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught every week.

  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2025/P2SMA