MVŠO:P2SMA Strategický management - Informace o předmětu
P2SMA Strategický management
Moravská vysoká škola Olomouczima 2025
- Rozsah
- 2/2. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně. - Garance
- doc. Ing. Adam Pawliczek, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika, management a inovace (program MVŠO, 1116)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je objasnit studentům význam strategického řízení v podmínkách současného tržního prostředí a naučit je používat základní nástroje tvorby, zavádění a uplatňování strategie v organizaci. Po absolvování předmětu bude student umět vysvětlit pojem strategie a strategické řízení a jejich nezbytnost pro úspěch moderní organizace, definovat specifické rysy strategických procesů a principy strategického myšlení, vymezit obsah strategie, provést analýzy vnitřního a vnějšího prostředí a zformulovat strategii organizace.
- Osnova
- 1. Strategie a strategický management.
- 2. Specifické rysy strategických procesů.
- 3. Strategická analýza.
- 4. Strategická analýza vnějšího okolí.
- 5. Strategická analýza vnitřního prostředí.
- 6. Strategická analýza – vyhodnocení.
- 7. Formulace strategického cíle.
- 8. Obsah a struktura strategie.
- 9. Typy podnikových strategií.
- 10.Výběr optimální strategie.
- 11.Implementace strategie.
- 12.Moderní trendy v oblasti strategického management.
- Literatura
- povinná literatura
- FOTR, J., E. VACÍK, I. SOUČEK, M. ŠPAČEK a S. HÁJEK, 2020. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, Expert (Grada). ISBN 978-80-271-2499-2.
- KAFEL, T. and B. ZIEBICKI, 2021. The Evolution of Strategic Management: Challenges in Theory and Business Practice. Polsko: 'Cognitione' Foundation for the Dissemination of Knowledge and Science. ISBN 9788395900600.
- NAVRÁTILOVÁ, D., PAWLICZEK, A. a J. ŠKRABAL, 2018, 2024. Strategický managment. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s.
- doporučená literatura
- FOTR, J. a I. SOUČEK, 2020. Scénáře pro strategické rozhodování a řízení: jak se efektivně vyrovnat s budoucími hrozbami a příležitostmi. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-2020-8.
- KISSINGER, H., 2023. Umění politické strategie: šest vůdčích postav moderního světa. Přeložil Martin POKORNÝ. Praha: Prostor. Obzor (Prostor). ISBN 978-80-7260-562-0.
- THOMPSON, J. J. M. SCOTT and F. MARTIN, 2020. Strategic management: awareness and change. Ninth edition. Hampshire: Cengage. ISBN 978-1-4737-6742-3.
- URBANCOVÁ, H. a P. VRABCOVÁ, 2023. Strategický management lidských zdrojů: moderní trendy v HR. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-3675-9.
- Metody hodnocení
- Zápočet: zpracování případových studií, prezentace aktualit z oblasti strategického managementu, účast na cvičení.
Zkouška: písemná zkouška formou elektronického testu, alt. písemná příprava + ústní zkouška. - Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Zápočet, zkouška
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2025/P2SMA