MVŠO:YCCS Pricing and Price Strategies - Course Information
YCCS Pricing and Price Strategies
Moravian Business College Olomoucwinter 2024
- Extent and Intensity
- 12/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Lenka Prachařová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Moravian Business College Olomouc
- Timetable
- Sat 26. 10. 12:30–15:30 B2.333, Sat 9. 11. 8:00–11:00 B2.330, Sat 23. 11. 12:30–15:30 B2.330
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 24 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 12/24, only registered: 0/24 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Economics and Management of Small and Medium-sized Entreprises (programme MVŠO, 1112)
- Economics and Management of Small and Medium-sized Entreprises (programme MVŠO, 1114)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět seznamuje posluchače s řízením cenové strategie se zaměřením na reálnou praxi v podobě cenové tvorby. Koncepce strategie vychází z marketingu, obecné ekonomie, financí a účetnictví a je zasazena do rámce strategického managementu. Zdůrazňuje vztah cenové strategie k celkové strategii organizace. Předmět objasňuje plánování a řízení tvorby cen v podmínkách nejistoty a rizika, uvádí metody analýzy faktorů, ovlivňujících ceny, jednotlivé tvorby cen, seznamuje s cenovou tvorbou v podmínkách mezinárodního obchodu. Studenti se zorientují v cenové politice a cenové strategii. Prakticky si osvojí metody tvorby cen, cenové kalkulace, implementace cenových strategií v různých typech podniků i v rámci mezinárodního podnikání.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do problematiky cenové tvorby, vztah k obecné ekonomii a marketingu
2. Strategie a plánování cenové tvorby
3. Stanovení ceny pro nové výrobky a služby, cenová tvorba produkčních řad, modelové situace
4. Změny cen a cenová tvorba v podmínkách nejistoty a rizika včetně determinace vlivu tuzemské i zahraniční konkurence, modely návratnosti
5. Proces prognózování cen
6. Cenová tvorba v organizacích služeb
7. Ceny na mezinárodních trzích
8. Ekonomie a cenová tvorba
9. Funkce nákladů v tvorbě cen, vliv logistických nákladových položek na výši cen, alternativní zdroje energie z pohledu cenové dostupnosti a výše cen z hlediska časové dimenze nákladů a optimalizace nákladových položek ve vztahu k procesům souvisejícím s výší cen v jednotlivých fázích výroby a služeb a rovněž s akceptací rozdílnosti v oblasti jednotlivých odvětví průmyslu, i klíčových oblastí služeb
10. Analýza nákladů aktivit organizace, vazba na daňové aspekty a dotační politiku
11. Řízení nákladů
12. Tvorba cen a právní aspekty
V rámci výuky je kladen důraz na metody problémového výkladu a výuku formou dialogu v celé skupině (aplikace při analýze aktuálních ekonomických problémů a jejich vazeb k cenotvorbě a cenové politice, vytváření a prezentaci vlastního názoru na danou problematiku). Dále jsou aplikovány praktické metody (kalkulace, modelování), situační a případové metody.
- 1. Úvod do problematiky cenové tvorby, vztah k obecné ekonomii a marketingu
- Literature
- required literature
- HUMLOVÁ VLASTA. Cenotvorba a cenová strategie. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
- BARTUSKOVÁ, Terezie, MATUSIKOVÁ, Lucia a Kateřina ZELINKOVÁ. Nákladové řízení a cenová strategie. Ostrava: VŠB-TU, 2015. ISBN 978-80-248-3891-5. info
- KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8. info
- PETŘÍK, Tomáš. Ekonomické a finanční řízení firmy: manažerské účetnictví v praxi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3024-0. info
- recommended literature
- KRÁL, Bohumil a kol. Manažerské účetnictví. Praha: Management Press, 2010. ISBN 978-80-726-1217-8. info
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet: aktivní účast na cvičeních, vypracování zadaných úkolů, zápočtový test.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 12 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2024/YCCS