MVŠO:XESOD_USVP Etika a CSR - Informace o předmětu
	XESOD_USVP Etika a společenská odpovědnost v marketingu
Moravská vysoká škola Olomouczima 2018
- Rozsah
 - 1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
 - Vyučující
 - PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. (přednášející)
doc. et doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. (cvičící)
doc. et doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D. (cvičící) - Garance
 - doc. et doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc - Omezení zápisu do předmětu
 - Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
 - Cíle předmětu
 - Cílem předmětu je v návaznosti na předmět Etika a sociální odpovědnost malých a středních podniků prohloubit vědomosti studentů o etickém chování v marketingu, postupně probírat hlavní možnosti etických pochybení v marketingu ve vztahu ke společenské odpovědnosti s návrhy na řešení.
 - Osnova
 - Obsah předmětu: 
1. Etické principy současné společnosti aplikované na marketing
2. Etický kodex podniku
3. Etické aspekty reklamy
4. Etické aspekty propagace podniku
5. Společenská odpovědnost v marketingu - malé a střední podniky, velké podniky
6. Společenská odpovědnost v marketingu - neziskové organizace a municipality
7. Společensky odpovědná prezentace vůči konkurenci
8. Společensky odpovědná prezentace vůči komunitě a regionu
9. Korupční jednání a nástroje k jeho monitorování
10. Korupční jednání a procesy k jeho odstranění
11. Možnosti měření etického chování a společenské odpovědnosti v marketingu
12. Možnosti vzdělávání v etickém chování a společenské odpovědnosti v marketingu
Ve výuce je využita informačně-receptivní metoda, metoda problémového výkladu a týmová spolupráce. - Literatura
 - povinná literatura
 - HOLÁTOVÁ, Darja a Vlasta DOLEŽALOVÁ, et. al. Řízení lidských zdrojů v malých a středních podnicích. Společenská odpovědnost, rozvoj a vzdělávání, fluktuace a motivace pracovníků, finanční výkonnost. Žilina: Nakladatelství GEORG, 2014. ISBN 978-80-815-4121-6. info
 - ČSN ISO 26000. Pokyny pro oblast společenské odpovědnosti. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, metrolog, 2011. info
 - HAVLÍČEK, Karel a Milan KAŠÍK. Marketingové řízení malých a středních podniků. Praha: Management Press, 2005. ISBN 978-80-726-1120-8. info
 
- doporučená literatura
 - POKORNÁ, D. Koncept společenské odpovědnosti: obsah, podstata, rozsah. 1. vydání. Olomouc, Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3348-6. info
 - KULDOVÁ, Lucie. Společenská odpovědnost firem. Etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi. Plzeň: OPS, 2010. ISBN 978-80-872-6912-1. info
 - WERTHER, William B. a David CHANDLER. Strategic Corporate Social Responsibility: Stakeholders in a Global Environment. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2006. ISBN 978-14-129-1372-0. info
 
- Informace učitele
 - Zápočet: aktivní účast na cvičeních, vypracování případové studie etického pochybení v marketingu s možností jejího řešení
 - Další komentáře
 - Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
 
- Statistika zápisu (zima 2018, nejnovější)
 - Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2018/XESOD_USVP