MVŠO:XESOD_USVP Etika a CSR - Informace o předmětu
XESOD_USVP Etika a společenská odpovědnost v marketingu
Moravská vysoká škola Olomouczima 2017
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. (přednášející)
doc. et doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jelena Kubicová (přednášející)
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. (cvičící)
doc. et doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jelena Kubicová (cvičící) - Garance
- doc. et doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je v návaznosti na předmět Etika a sociální odpovědnost malých a středních podniků prohloubit vědomosti studentů o etickém chování v marketingu, postupně probírat hlavní možnosti etických pochybení v marketingu ve vztahu ke společenské odpovědnosti s návrhy na řešení.
- Osnova
- Obsah předmětu:
1. Etické principy současné společnosti aplikované na marketing
2. Etický kodex podniku
3. Etické aspekty reklamy
4. Etické aspekty propagace podniku
5. Společenská odpovědnost v marketingu - malé a střední podniky, velké podniky
6. Společenská odpovědnost v marketingu - neziskové organizace a municipality
7. Společensky odpovědná prezentace vůči konkurenci
8. Společensky odpovědná prezentace vůči komunitě a regionu
9. Korupční jednání a nástroje k jeho monitorování
10. Korupční jednání a procesy k jeho odstranění
11. Možnosti měření etického chování a společenské odpovědnosti v marketingu
12. Možnosti vzdělávání v etickém chování a společenské odpovědnosti v marketingu
Ve výuce je využita informačně-receptivní metoda, metoda problémového výkladu a týmová spolupráce.
- Obsah předmětu:
- Literatura
- povinná literatura
- HOLÁTOVÁ, Darja a Vlasta DOLEŽALOVÁ, et. al. Řízení lidských zdrojů v malých a středních podnicích. Společenská odpovědnost, rozvoj a vzdělávání, fluktuace a motivace pracovníků, finanční výkonnost. Žilina: Nakladatelství GEORG, 2014. ISBN 978-80-815-4121-6. info
- ČSN ISO 26000. Pokyny pro oblast společenské odpovědnosti. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, metrolog, 2011. info
- HAVLÍČEK, Karel a Milan KAŠÍK. Marketingové řízení malých a středních podniků. Praha: Management Press, 2005. ISBN 978-80-726-1120-8. info
- doporučená literatura
- POKORNÁ, D. Koncept společenské odpovědnosti: obsah, podstata, rozsah. 1. vydání. Olomouc, Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3348-6. info
- KULDOVÁ, Lucie. Společenská odpovědnost firem. Etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi. Plzeň: OPS, 2010. ISBN 978-80-872-6912-1. info
- WERTHER, William B. a David CHANDLER. Strategic Corporate Social Responsibility: Stakeholders in a Global Environment. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2006. ISBN 978-14-129-1372-0. info
- Informace učitele
- Zápočet: aktivní účast na cvičeních, vypracování případové studie etického pochybení v marketingu s možností jejího řešení
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2017/XESOD_USVP