MVŠO:YMV_UMM Marketing Research - Course Information
YMV_UMM Marketing Research
Moravian Business College Olomoucwinter 2016
- Extent and Intensity
- 8/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.
Moravian Business College Olomouc - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je naučit studenty kroky při zpracování projektů marketingového výzkumu. Studenti pochopí, že marketingový výzkum je integrální součásti marketingu. Studenti rovněž pochopí, že prostřednictvím procesů marketingovém výzkumu jsou poskytovány informace pro potřeby podnikového managementu, protože pro podnikové rozhodovací procesy musí být informace relevantní, přesné, reálné, validní a aktuální; studenti pochopí, že marketingový výzkum napomáhá podnikům zůstat konkurenceschopnými.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Podstata, historie, význam a typologie marketingového výzkumu
2. Proces přípravy marketingového výzkumu - tvorba projektu (plánu)
3. Pretest (předvýzkum), proces realizace, analýza a prezentace výsledků
4. Metody a techniky sběru dat, nové trendy v oblasti marketingového výzkumu
5. Kvalitativní výzkum - jeho využití v marketingu
6. Pozorování - jeho specifika, typy, použití
7. Projektivní techniky - imaginace, personifikace, koláže, buble testy atd. - jejich využití v marketingové praxi
8. Dotazování v kvalitativním i kvantitativním výzkumu - výběr techniky, pravidla pro konstrukci dotazníku, sestavení scénáře
9. Dotazování - typy a formulace otázek, škálování
10. Vyhodnocování kvantitativních šetření v aplikaci Excel
11. Hloubkový rozhovor a focus group - jejich specifika, použití
- 1. Podstata, historie, význam a typologie marketingového výzkumu
- Literature
- required literature
- KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- SVOBODOVÁ, H., MYNÁŘOVÁ, L. a KOZEL, R. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. info
- recommended literature
- CHOVANCOVÁ, M., PILÍK, M. a PODANÁ, M. Marketing II. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2006. ISBN 80-7318-380-3. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (winter 2016, recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2016/YMV_UMM