YMV_UMM Marketing Research

Moravian Business College Olomouc
winter 2016
Extent and Intensity
8/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.
Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je naučit studenty kroky při zpracování projektů marketingového výzkumu. Studenti pochopí, že marketingový výzkum je integrální součásti marketingu. Studenti rovněž pochopí, že prostřednictvím procesů marketingovém výzkumu jsou poskytovány informace pro potřeby podnikového managementu, protože pro podnikové rozhodovací procesy musí být informace relevantní, přesné, reálné, validní a aktuální; studenti pochopí, že marketingový výzkum napomáhá podnikům zůstat konkurenceschopnými.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Podstata, historie, význam a typologie marketingového výzkumu
    2. Proces přípravy marketingového výzkumu - tvorba projektu (plánu)
    3. Pretest (předvýzkum), proces realizace, analýza a prezentace výsledků
    4. Metody a techniky sběru dat, nové trendy v oblasti marketingového výzkumu
    5. Kvalitativní výzkum - jeho využití v marketingu
    6. Pozorování - jeho specifika, typy, použití
    7. Projektivní techniky - imaginace, personifikace, koláže, buble testy atd. - jejich využití v marketingové praxi
    8. Dotazování v kvalitativním i kvantitativním výzkumu - výběr techniky, pravidla pro konstrukci dotazníku, sestavení scénáře
    9. Dotazování - typy a formulace otázek, škálování
    10. Vyhodnocování kvantitativních šetření v aplikaci Excel
    11. Hloubkový rozhovor a focus group - jejich specifika, použití
Literature
    required literature
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • SVOBODOVÁ, H., MYNÁŘOVÁ, L. a KOZEL, R. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. info
    recommended literature
  • CHOVANCOVÁ, M., PILÍK, M. a PODANÁ, M. Marketing II. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2006. ISBN 80-7318-380-3. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms winter 2017, winter 2018, summer 2019, winter 2019, summer 2020.
  • Enrolment Statistics (winter 2016, recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2016/YMV_UMM