MVŠO:XSF_UMM Strategic Business Management - Course Information
XSF_UMM Strategic Business Management
Moravian Business College Olomoucwinter 2014
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Daniela Navrátilová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Moravian Business College Olomouc
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Management and Economics of the Public Sector (programme MVŠO, 1091) (2)
- Company Economics and Management (programme MVŠO, 1091) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je objasnit studentům význam strategického řízení v podmínkách současného tržního prostředí a naučit ho používat základní nástroje tvorby, zavádění a uplatňování strategie ve firmě. Stručná anotace předmětu: Vysvětluje se pojem strategie a strategického řízení a jejich nezbytnost pro úspěch moderní firmy. Formulují se specifické rysy strategických procesů, principy strategického myšlení a obsah strategie firmy. Důraz je rovněž kladen na analýzy vnitřního a vnějšího prostředí.
- Syllabus (in Czech)
- Osnova přednášek:
1. Úvod do studia
- Pojem strategie a strategického řízení firmy
2. Specifické rysy strategických procesů
- Rozdíl mezi strategickým, taktickým a operativním řízením
- Principy strategického myšlení
3. Formulace strategie
- Pojem a obsah strategie
- Základní úkoly strategie firmy
- Strategické cíle
4. Obsah a struktura strategie
- Analytická část
- Rozhodovací část
- Segmentace
- Výchozí a cílový stav
- Propojení výchozího a cílového stavu
5. Strategická analýza vnějšího okolí firmy
- Charakteristika vnějšího okolí
- Základní tendence
6. Strategická analýza vnějšího okolí firmy
- Analytické metody
7. Strategická analýza vnitřního prostředí firmy
- Faktory vnitropodnikové analýzy, analytické metody
8. Návrh strategie
- Možné alternativy strategického rozvoj
9. Výběr optimální strategie
- Vhodnost strategie
- Přijatelnost strategie
- Uskutečnitelnost strategie
10. Implementace strategie
- Schválení strategie
- Zavedení systému strategického řízení
- Systematická aktualizace obsahu strategie
11. Inovační management
- Zdroje inovací, inovační cyklus
12. Závěr
- Shrnutí
- Osnova přednášek:
- Literature
- required literature
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ K., NAVRÁTILOVÁ D. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl VI Krok za krokem k vítězství. 1 vyd., 234s. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2012. ISBN 978-80-7455-041-6. info
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl IV Od snu k realitě. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2011. ISBN 978-80-87240-87-8. info
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl V Aktivně vytvořit budoucnost. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2011. ISBN 978-80-87240-97-7. info
- SOUČEK, Z. Firma 21. století. Praha: Professional Publishing, 2010. ISBN 978-80-7431-007-2. info
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl I. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2010. ISBN 978-80-87240-18-2. info
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl II Formulace strategie. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2010. ISBN 978-80-87240-19-9. info
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl III Implementace strategie. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2010. ISBN 978-80-87240-20-5. info
- SOUČEK, Z. Zvítězíme i v globální ekonomice. Praha: Professional Publishing, 2008. ISBN 978-80-86946-73-3. info
- KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení: teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck, 2006. ISBN 80-7179-453-8. info
- DEDOUCHOVÁ M. Strategie podniku. Praha: C.H. Beck, 2001. ISBN 80-7179-603-2. info
- recommended literature
- KOTTER J. P. Vedení procesu změny. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-015-0. info
- CHARVÁT, J. Firemní strategie pro praxi. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1389-6. info
- TRUNEČEK J. Znalostní podnik ve znalostní společnosti. Praha: Professional Publishing, 2004. ISBN 80-86419-67-3. info
- SOUČEK Z. Úspěšné zavádění strategického řízení firmy. Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-47-9. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (winter 2014, recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2014/XSF_UMM