MVŠO:XSF_UMM Strategic Business Management - Course Information
XSF_UMM Strategic Business Management
Moravian Business College Olomoucsummer 2019
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Daniela Navrátilová, Ph.D. (lecturer)
MUDr. RNDr. Ing. Miroslav Rössler, CSc., MBA (lecturer)
Ing. Štěpánka Titzová (lecturer)
Mgr. Daniela Navrátilová, Ph.D. (seminar tutor)
MUDr. RNDr. Ing. Miroslav Rössler, CSc., MBA (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Daniela Navrátilová, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Company Economics and Management (programme MVŠO, 1091) (2)
- Course objectives
- The aim of the course is to explain students the importance of strategic management in the context of the current market environment and teach them to use the basic tools of creation, implementation and application of the strategy in the organization. Annotation: The concept of strategy and strategic management and their necessity for the success of modern companies are explained. The specific features of strategic processes, principles of strategic thinking and content of company strategy are formulated. Emphasis is also placed on the analysis of internal and external environment
- Syllabus (in Czech)
- Osnova přednášek:
1. Úvod do studia. (Pojem strategie a strategického řízení firmy).
2. Specifické rysy strategických procesů. (Srovnání s ostatními úrovněmi řízení, principy strategického myšlení).
3. Formulace strategie. (Pojem a obsah strategie, základní úkoly strategie, strategické cíle).
4. Obsah a struktura strategie. (Analytická a rozhodovací část, segmentace, výchozí a cílový stav, propojení výchozího a cílového stavu).
5. Strategická analýza vnějšího okolí firmy. (Charakteristika vnějšího okolí, základní tendence).
6. Strategická analýza vnějšího okolí firmy. (Analytické metody).
7. Strategická analýza vnitřního prostředí firmy. (Faktory vnitropodnikové analýzy, analytické metody).
8. Návrh strategie. (Možné alternativy strategického rozvoje, varianty strategie).
9. Výběr optimální strategie. (Vhodnost, přijatelnost, uskutečnitelnost strategie).
10. Implementace strategie. (Schválení strategie, zavedení systému strategického řízení, systematická aktualizace obsahu strategie).
11. Inovační management. (Zdroje inovací, inovační cyklus).
12. Závěr. (Shrnutí).
- Osnova přednášek:
- Literature
- required literature
- NAVRÁTILOVÁ DANIELA. Strategické řízení firmy. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
- SOUČEK, Z. Strategie úspěšného podniku: Symbióza kreativity a disciplíny. 1. vyd. Praha: C.H.Beck, 2015. ISBN 978-80-7400-572-5. info
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ K., NAVRÁTILOVÁ D. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl VI Krok za krokem k vítězství. 1 vyd., 234s. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2012. ISBN 978-80-7455-041-6. info
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl IV Od snu k realitě. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2011. ISBN 978-80-87240-87-8. info
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl V Aktivně vytvořit budoucnost. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2011. ISBN 978-80-87240-97-7. info
- SOUČEK, Z. Firma 21. století. Praha: Professional Publishing, 2010. ISBN 978-80-7431-007-2. info
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl I. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2010. ISBN 978-80-87240-18-2. info
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl II Formulace strategie. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2010. ISBN 978-80-87240-19-9. info
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl III Implementace strategie. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2010. ISBN 978-80-87240-20-5. info
- SOUČEK, Z. Zvítězíme i v globální ekonomice. Praha: Professional Publishing, 2008. ISBN 978-80-86946-73-3. info
- KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení: teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck, 2006. ISBN 80-7179-453-8. info
- recommended literature
- CHARVÁT, J. Firemní strategie pro praxi. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1389-6. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (summer 2019, recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2019/XSF_UMM