MVŠO:YSO_USVP Social Responsibility - Course Information
	YSO_USVP Social Responsibility
Moravian Business College Olomoucsummer 2020
- Extent and Intensity
 - 8/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
 - Teacher(s)
 - PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Martin Fink (lecturer)
doc. et doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
 - PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc - Course Enrolment Limitations
 - The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
 - fields of study / plans the course is directly associated with
 - Company Economics and Management (programme MVŠO, 1091)
 
- Course objectives (in Czech)
 - Studenti se seznámí se současným konceptem společenské odpovědnosti, ve světě zpracovaným do podoby Business Ethics a Corporate Social Responsibility, Sustainability. Seznámí se s nástroji měření a evaluace CSR ve firmách, se současnými světovými institucemi a hnutím na podporu CSR. Prakticky studenti získají interdisciplinární náhled na klíčové oblasti znalostí managementu a ekonomiky, rozvinou etické myšlení v rámci veškerých rozhodovacích procesů a postupů jako občané, jako zaměstnanci i jako zaměstnavatelé.
 - Syllabus (in Czech)
 - Obsah předmětu: 
1. Koncept společenské odpovědnosti - definice, rozsah, obsah.
2. Mikroúroveň společenské odpovědnosti - osobní odpovědnost, mezoúroveň - odpovědnost firem, mikroúroveň - úroveň EU, celosvětové pojetí.
3. Podnikatelská etika, etický kodex.
4. Měření a standardizace konceptu CSR. (normy ISO, kodexy, metodiky).
5. Hlavní témata konceptu společenské odpovědnosti v praxi (trvale udržitelný rozvoj, dárcovství, "corporate citizenship", "workplace", Work-life balance" apod.).
6. Ekonomický pilíř CSR - transparentnost organizací, prokazování nekorupčnosti, vztahy se stakeholders.
7. Ekologický pilíř CSR,
8. Sociální pilíř CSR.
9. Osobní projevy společenské odpovědnosti (iniciativy, projekty v ČR, aktivity neziskových organizací).
10. Společenská odpovědnost organizací dle velikosti organizace, typu organizace - výzkumy, výsledky, poznatky.
11. Příklady dobré praxe - CSR koncepty vybraných organizací.
12. Představení seminárních prací vybraných studentů - analýza vybraných konceptů CSR organizací.
Bloková výuka: Blok I. - 1. - 6., Blok II. - 7. - 12. - Literature
 - required literature
 - POKORNÁ, D. Koncept společenské odpovědnosti: obsah, podstata, rozsah. 1. vydání. Olomouc, Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3348-6. info
 - STEINEROVÁ, M. Koncept CSR v praxi. Průvodce odpovědným podnikáním [online]. Praha: Business Leaders Forum, 2008. info
 - PETŘÍKOVÁ, R. a kol. Společenská odpovědnost organizací. Ostrava: DTO CZ, 2008. ISBN 978-80-02-02099-8. info
 
- recommended literature
 - Corporate Social Responsibility. Harvard Business School [online]. info
 - CRANE, A. a kol. The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility. Oxford University Press, 2008. ISBN 978-0-19-957394-3. info
 - PUTNOVÁ, A.; SEKNIČKA, P. Etické řízení ve firmě: nástroje a metody: etický a sociální audit. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1621-3. info
 - Business Leaders Forum. Společenská odpovědnost firem [online]. Praha: Business Leaders Forum, 2006. info
 
- Language of instruction
 - Czech
 - Further comments (probably available only in Czech)
 - The course can also be completed outside the examination period.
 - Teacher's information
 - https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a64bda462bc3446f2a67b836750714e8e%40thread.skype/conversations?groupId=c16b63f9-08ed-430e-aaf6-0aa2b10c98ac&tenantId=ed27fc21-8d98-4df9-af69-7fce8cea652b
 
- Enrolment Statistics (recent)
 - Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2020/YSO_USVP