YSO_USVP Social Responsibility

Moravian Business College Olomouc
winter 2015
Extent and Intensity
4/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Martin Fink (lecturer)
PhDr. Mgr. Ladislav Chvátal, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Kurz je věnován etickým předpokladům, které by měly u studentů vytvořit náležité postoje k podnikání, k zaměstnavatelským organizacím, k regionu, k sobě samotným. Pohledem současného konceptu Společenské odpovědnosti organizací ukáže studentům možnosti odpovědnosti organizací ke svému širšímu okolí, k sobě samotným, ke svému zaměstnavateli. Tyto znalosti a dovednosti prostřednictvím vlastní aktivity studenti ukotví do reálného prostředí na konkrétní příklad zpracovaného CSR projektu. Předmět rozšiřuje a aplikuje znalosti získané i ve vyučovaných předmětech managementu a ekonomiky. Student je seznámen s podobou současného aktuálního konceptu Společenské odpovědnosti realizované organizacemi (dále CSR) v ČR. Umí identifikovat strategickou potřebu společenské odpovědnosti konkrétní organizací a pomocí manažerských nástrojů zpracovat projekt CSR konkrétní organizace.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova přednášek:
    1. Koncept CSR, teorie CSR.
    2. Projekty CSR založené na strategii organizace - analýza situace firmy.
    3. Ekonomický pilíř CSR - zaměření, obsah, klíčové postavení mezi ostatními pilíři.
    4. Makroúroveň CSR, meziúroveň CSR a mikroúroveň CSR.
    5. Standardizace konceptu CSR - normy vztahující se k CSR, metodiky plánování CSR, metodiky měření, nástroje hodnocení CSR.
    6. Iniciativy navazující na koncept CSR v ČR - iniciativy EU, filantropie, trvale udržitelný rozvoj, fungování neziskových organizací.
    Osnova cvičení:
    1. Rozbor pojetí společensky odpovědného projektu z pohledu konceptu CSR.
    2. Analýza situace vybrané firmy, identifikace vhodných potřeb pro CSR aktivity dle identifikované strategie.
    3. Tvorba konceptu CSR aktivity pro vybranou společnost založené na ekonomickém pilíři.
    4. Identifikace cílových skupin naplánované CSR aktivity.
    5. Zpracování vlastního projektu CSR aktivity dle vybrané metodiky.
    6. Obhajoba zpracovaného projektu CSR aktivity.
Literature
    required literature
  • KAŠPAROVÁ, K., KUNZ, V. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. 1. vyd. Praha: Grada Publishing 2013. info
  • POKORNÁ, D. Koncept společenské odpovědnosti: obsah, podstata, rozsah. 1. vydání. Olomouc, Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3348-6. info
  • CSR fórum: Časopis o společenské odpovědnosti firem. Fórum dárců. 2010. info
  • STEINEROVÁ, M. Koncept CSR v praxi. Průvodce odpovědným podnikáním [online]. Praha: Business Leaders Forum, 2008. info
  • PETŘÍKOVÁ, R. a kol. Společenská odpovědnost organizací. Ostrava: DTO CZ, 2008. ISBN 978-80-02-02099-8. info
  • Business Leaders Forum. Společenská odpovědnost firem [online]. Praha: Business Leaders Forum, 2006. info
  • Napříč společenskou odpovědností firem. Kladno: AISIS, 2005. ISBN 80-239-6111-X. info
    recommended literature
  • Corporate Social Responsibility. Harvard Business School [online]. info
  • CRANE, A. a kol. The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility. Oxford University Press, 2008. ISBN 978-0-19-957394-3. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 4 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms winter 2016, winter 2017, summer 2018, winter 2018, summer 2019, winter 2019, summer 2020.
  • Enrolment Statistics (winter 2015, recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2015/YSO_USVP