MVŠO:XP_UMM Entrepreneurship - Course Information
XP_UMM Entrepreneurship
Moravian Business College Olomoucsummer 2018
- Extent and Intensity
- 0/3/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Vlasta Humlová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Ing. Petr Novák, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Štěpánka Titzová (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Ing. Petr Novák, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Company Economics and Management (programme MVŠO, 1091) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základními aspekty podnikání s důrazem na specifiku malého a středního podnikání a rozvíjet znalosti a dovednosti studentů vedoucí k praktické aplikaci získaných poznatků v rámci projektu založení a řízení vlastní firmy. Po absolvování předmětu bude student schopen analyzovat podnikatelské prostředí v ČR a v regionu, identifikovat perspektivní podnikatelské příležitosti, sestavit podnikatelský záměr a plán, rozhodnout o výběru právní formy podnikání, realizovat proces založení firmy, manažersky řídit firmu a zvládat základní procesy strategického, finančního, obchodního a marketingového řízení firmy.
- Syllabus (in Czech)
- Osnova předmětu:
1. Úvod do podnikání (historie podnikání, osobnosti podnikatelského světa, definice podnikatele, podmínky úspěšnosti podnikatele, psychologie podnikání - podnikatel versus zaměstnanec, osobnost podnikatele).
2. Podnikání (typy a cíle podnikání, společenská odpovědnost, definice podniku, životní cyklus podniku, rodinný podnik a nástupnictví, současný stav podnikání: oblasti, trendy a další rozvoj (internet, B2B?).
3. Právní aspekty podnikání (volba právní formy podnikání, legislativní činnosti spojené se založením podniku).
4. Podnikatelský záměr (zásady a možnosti podnikání).
5. Podnikatelský plán - účel, struktura a význam.
6. Zakladatelský rozpočet.
7. Zdroje financování podnikatelské činnosti.
8. Malé a střední podniky (místo a funkce MSP v ekonomice, podpora MSP, informační portály pro podnikatele).
9. Management podnikatelských aktivit.
10. Finanční řízení malých a středních firem (účetnictví, daně).
11. Obchodní a marketingové činnosti.
12. Regionální aspekty MSP v podnikání (podnikání v EU a mimo EU, konkurenceschopnost regionu).
- Osnova předmětu:
- Literature
- required literature
- SOUČEK, Z. START UP. Od nápadu k efektu. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2016. ISBN 978-80-7455-053-9. info
- RIES, E. Lean startup: jak budovat úspěšný byznys na základě neustálé inovace. Praha: Bizbooks, 2015. ISBN 978-80-265-0389-7. info
- OSTERWALDER, A. a Y. PIGNEUR. Tvorba Business Modelů. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0425-2. info
- Guillebeau, Ch. Startup za pakatel. Praha: Jan Melvil Publishing, 2013. ISBN 978-80-87270-59-2. info
- VEBER, J., SRPOVÁ, J. a kol. Podnikání malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4520-6. info
- SRPOVÁ, J., SVOBODOVÁ, I., SKOPAL, P., ORLÍK, T. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-4103-1. info
- LUKEŠ, M., NOVÝ, I. a kol. Psychologie podnikání. Osobnost podnikatele a rozvoj podnikatelských dovedností. 1.vyd. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-125-9. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (summer 2018, recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2018/XP_UMM