XP_UMM Entrepreneurship

Moravian Business College Olomouc
summer 2019
Extent and Intensity
0/3/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Mgr. Ladislav Chvátal, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Lucie Meixnerová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Ing. Petr Novák, Ph.D. (seminar tutor)
MUDr. RNDr. Ing. Miroslav Rössler, CSc., MBA (seminar tutor)
Ing. Zuzana Stefanovová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Mgr. Ladislav Chvátal, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními aspekty podnikání s důrazem na specifiku malého a středního podnikání a rozvíjet znalosti a dovednosti studentů vedoucí k praktické aplikaci získaných poznatků v rámci projektu založení a řízení vlastní firmy. Po absolvování předmětu bude student schopen analyzovat podnikatelské prostředí v ČR a v regionu, identifikovat perspektivní podnikatelské příležitosti, sestavit podnikatelský záměr a plán, rozhodnout o výběru právní formy podnikání, realizovat proces založení firmy, manažersky řídit firmu a zvládat základní procesy strategického, finančního, obchodního a marketingového řízení firmy.
Syllabus (in Czech)
  • Obsah:
    Osnova předmětu:
    1. Úvod do podnikání: "Entrepreneur, to be or not to be - that is the question!" (cashflow kvadrant, předpoklady podnikatelského úspěchu, osobnost podnikatele, podnikatelské kompetence)
    2. Podnikatelský nápad I. (metoda "šílených nápadů" prof. Součka)
    3. Podnikatelský nápad II. (generace podnikatelských nápadů, jejich formalizace)
    4. Podnikatelský záměr I. (metoda Lean Canvas)
    5. Podnikatelský záměr II. (metoda Supertabulky prof. Součka)
    6. Zákazníci, výzkum poptávky, průzkum trhu (druhy typologií zákazníků, kvantifikace dostupné poptávky, metody průzkumu trhu)
    7. Podnikatelský plán (druhy účelů, struktur a významů)
    8. Zakladatelský rozpočet
    9. Zdroje financování podnikatelské činnosti
    10. Obchodní a marketingové činnosti: Marketingový plán a online marketingové nástroje
    11. Malé a střední podniky (místo a funkce MSP v ekonomice, podpora MSP, informační portály pro podnikatele)
    12. Regionální aspekty MSP v podnikání (podnikání v EU a mimo EU, konkurenceschopnost regionu)
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms summer 2017, summer 2018, summer 2020.
  • Enrolment Statistics (summer 2019, recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2019/XP_UMM