MVŠO:XMAR_UMM Marketing - Informace o předmětu
XMAR_UMM Marketing
Moravská vysoká škola Olomoucléto 2018
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (přednášející)
Mgr. Šárka Štveráková (přednášející)
Ing. Štěpánka Titzová (přednášející)
PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (cvičící)
Mgr. Šárka Štveráková (cvičící)
Ing. Štěpánka Titzová (cvičící)
PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.
Moravská vysoká škola Olomouc - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program MVŠO, 1091) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace a činností. Objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace, obsah a nástroje moderního marketingu. Student si osvojí pojmy z oblasti marketingu včetně jejich vzájemných vztahů a vazeb, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby a realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Seznámí se s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé organizace, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů, základními částmi marketingového mixu a s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky.
- Osnova
- Obsah předmětu:
1. Úvod do marketingu + Strategický marketing.
2. Trh, analýza spotřebitelského trhu.
3. Marketingový výzkum.
4. Marketingový informační systém.
5. Marketingový mix + Produktová politika.
6. Cenová politika.
7. Distribuční politika.
8. Marketingová komunikace.
9. Marketing management.
10. Marketing služeb.
11. Globální marketing 21. století.
12. Etické aspekty marketingu.
- Obsah předmětu:
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- TOMEK G. Marketing - od myšlenky k realizaci. Praha: Professional Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4. info
- ZAMAZALOVÁ M. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4. info
- FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 80-251-1041-9. info
- CLOW K. E. - BAACK D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 987-80-251-1769-9. info
- PELSMACKER P. - GEUENS M. - BERGH J. V. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-0254-1. info
- SOLOMON M. R. - MARSHALL G. W. - START E. W. Marketing očima světových marketing manažerů. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1273-X. info
- JAKUBÍKOVÁ D. Strategický marketing. Praha: Nakladatelství Oeconomica, VŠE, 2005. ISBN 978-80-245-0902-0. info
- KOTLER P. - ARMSTRONG G:. Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
- BOUČKOVÁ J. a kol. Marketing. Praha: C. H. Beck, 2003. ISBN 80-7179-577-1. info
- HORÁKOVÁ H. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0447-1. info
- doporučená literatura
- SVĚTLÍK, J. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Aleš Čeněk. ISBN 80-868-9848-2. info
- JURÁŠKOVÁ, O. a P. HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7. info
- CIMLER P. - ZADRAŽILOVÁ D. a kol. Retail management. Praha: Management Press, 2007. ISBN 80-7226-655-1. info
- PRAŽSKÁ L. - JINDRA J. a kol. Obchodní podnikání - Retail management. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-059-7. info
- BURNETT K. Klíčoví zákazníci a péče o ně. Praha: CP Books, 2005. ISBN 80-7226-655-1. info
- SCHIFFMAN L. G. - KANUK L. L. Nákupní chování. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0094-4. info
- NASH E. Direct Marketing. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-838-4. info
- STORBACKA K. - LEHTINEN J. R. Řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-7169-813-X. info
- Výukové metody
- Přednášení
- Metody hodnocení
- Známkou
- Informace učitele
- Zápočet:
splnění uzlového bodu případové studie, písemný test.
Zkouška:
ústní zkouška.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2018/XMAR_UMM