XP_UMM Entrepreneurship

Moravian Business College Olomouc
summer 2017
Extent and Intensity
0/3/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Mgr. Ladislav Chvátal, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Lucie Meixnerová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Ing. Petr Novák, Ph.D. (seminar tutor)
MUDr. RNDr. Ing. Miroslav Rössler, CSc., MBA (seminar tutor)
Ing. Zuzana Stefanovová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Mgr. Ladislav Chvátal, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními aspekty podnikání s důrazem na specifiku malého a středního podnikání a rozvíjet znalosti a dovednosti studentů vedoucí k praktické aplikaci získaných poznatků v rámci projektu založení a řízení vlastní firmy. Po absolvování předmětu bude student schopen analyzovat podnikatelské prostředí v ČR a v regionu, identifikovat perspektivní podnikatelské příležitosti, sestavit podnikatelský záměr a plán, rozhodnout o výběru právní formy podnikání, realizovat proces založení firmy, manažersky řídit firmu a zvládat základní procesy strategického, finančního, obchodního a marketingového řízení firmy.
Syllabus (in Czech)
  • Obsah:
    Osnova předmětu:
    1. Úvod do podnikání: "Entrepreneur, to be or not to be - that is the question!" (cashflow kvadrant, předpoklady podnikatelského úspěchu, osobnost podnikatele, podnikatelské kompetence)
    2. Podnikatelský nápad I. (metoda "šílených nápadů" prof. Součka)
    3. Podnikatelský nápad II. (generace podnikatelských nápadů, jejich formalizace)
    4. Podnikatelský záměr I. (metoda Lean Canvas)
    5. Podnikatelský záměr II. (metoda Supertabulky prof. Součka)
    6. Zákazníci, výzkum poptávky, průzkum trhu (druhy typologií zákazníků, kvantifikace dostupné poptávky, metody průzkumu trhu)
    7. Podnikatelský plán (druhy účelů, struktur a významů)
    8. Zakladatelský rozpočet
    9. Zdroje financování podnikatelské činnosti
    10. Obchodní a marketingové činnosti: Marketingový plán a online marketingové nástroje
    11. Malé a střední podniky (místo a funkce MSP v ekonomice, podpora MSP, informační portály pro podnikatele)
    12. Regionální aspekty MSP v podnikání (podnikání v EU a mimo EU, konkurenceschopnost regionu)
Literature
    required literature
  • SOUČEK, Z. START UP. Od nápadu k efektu. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2016. ISBN 978-80-7455-053-9. info
  • RIES, E. Lean startup: jak budovat úspěšný byznys na základě neustálé inovace. Praha: Bizbooks, 2015. ISBN 978-80-265-0389-7. info
  • OSTERWALDER, A. a Y. PIGNEUR. Tvorba Business Modelů. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0425-2. info
  • Guillebeau, Ch. Startup za pakatel. Praha: Jan Melvil Publishing, 2013. ISBN 978-80-87270-59-2. info
  • VEBER, J., SRPOVÁ, J. a kol. Podnikání malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4520-6. info
  • SRPOVÁ, J., SVOBODOVÁ, I., SKOPAL, P., ORLÍK, T. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-4103-1. info
  • LUKEŠ, M., NOVÝ, I. a kol. Psychologie podnikání. Osobnost podnikatele a rozvoj podnikatelských dovedností. 1.vyd. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-125-9. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms summer 2018, summer 2019, summer 2020.
  • Enrolment Statistics (summer 2017, recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2017/XP_UMM