MVŠO:YMK Marketing Communication - Course Information
YMK Marketing Communication
Moravian Business College Olomoucsummer 2022
- Extent and Intensity
- 12/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Martina Sasínková, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc - Timetable
- Fri 11. 3. to Sat 9. 4. each even Friday 8:00–11:15 B2.232, except Fri 8. 4. ; and Fri 8. 4. 8:00–11:15 B2.332
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economics and Management of Small and Medium-sized Entreprises (programme MVŠO, 1114)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s významem marketingové komunikace pro firemní aktivity a vlivem marketingové komunikace na rozhodování zákazníků. Studenti se naučí formulovat sdělení využívaná v marketingové komunikaci, volit účinné nástroje marketingové komunikace, volbu správných médií, sestavovat strategie marketingové komunikace; pochopí význam a účinnost integrované marketingové komunikace ovlivněné digitálními technologiemi.
- Syllabus (in Czech)
- Obsah předmětu:
1. Úvod do marketingové komunikace - 2. Komunikační proces a modely marketingové komunikace (AIDA, ATR, DAGMAR)
- 3. Psychologie a marketingová komunikace; úloha emocí
- 4. Integrované marketingová komunikace a digitální transformace
- 5. Komunikační mix a životní cyklus produktu
- 6. Reklama – proces plánování reklamy, druhy reklamy, média, reklamní agentury, měření účinnosti reklamy
- 7. Podpora prodeje – cíle, formy, nástroje podpory prodeje zaměřené na spotřebitele
- 8. Osobní prodej – podstata a cíle, proces osobního prodeje, personální řízení osobního prodeje
- 9. Public Relation – typy PR, nástroje PR, krizová komunikace; Přímý marketing – nástroje přímého marketingu, práce s databázemi, etické problémy přímého marketingu
- 10. Mezinárodní marketingová komunikace
- 11. Marketingová komunikace na internetu; sociální sítě (virální marketing, WOM)
- 12. Trendy marketingové komunikace v 21. století (neuromarketing, product placement, guerillová reklama, mobilní marketing, advergaming)
- Obsah předmětu:
- Literature
- required literature
- ZÁVODNÝ POSPÍŠIL JAN. Marketingová komunikace. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
- KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2. info
- PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- Teaching methods (in Czech)
- V rámci předmětu jsou využity metody informačně-receptivní (výklad, přednáška podporovaná multimédii, popis), metody slovní – monologické i dialogické, metody názorně-demonstrační). Při procvičování daného tématu je kladen důraz na participativní metody, praktické metody a akční výzkum.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet: zpracování a prezentace seminárního projektu.
Zkouška: písemná a ústní zkouška. - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 12 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (summer 2022, recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/leto2022/YMK