MVŠO:XPR Public Relations - Course Information
	XPR Public Relations
Moravian Business College Olomoucwinter 2025
- Extent and Intensity
 - 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
 - Teacher(s)
 - Ing. Tomáš Jelínek, Ph.D. (seminar tutor)
 - Guaranteed by
 - Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc - Timetable of Seminar Groups
 - XPR/01: Wed 13:00–14:30 B2.231, T. Jelínek
 - Course Enrolment Limitations
 - The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 40 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 39/40, only registered: 0/40 - Course objectives (in Czech)
 - Efektivní PR je jedním ze základních klíčů k firemnímu či osobnímu úspěchu. Předmět provází studenty teoretickými koncepty PR a seznamuje účastníky kurzu s procesem tvorby úspěšné PR strategie. Za využití ukázek dobré praxe a díky implementaci teoretických znalostí při přípravě projektů studenti získají nezbytné dovednosti pro budoucí kariéru v oblasti Public Relations.
 - Learning outcomes (in Czech)
 - Efektivní PR je jedním ze základních klíčů k firemnímu či osobnímu úspěchu. Předmět provází studenty teoretickými koncepty PR a seznamuje účastníky kurzu s procesem tvorby úspěšné PR strategie. Za využití ukázek dobré praxe a díky implementaci teoretických znalostí při přípravě projektů studenti získají nezbytné dovednosti pro budoucí kariéru v oblasti Public Relations.
 - Syllabus (in Czech)
 - 1.Úvod do PR, podmínky kurzu
 - 2.Nástroje PR, PR a marketing
 - 3.Analýza publika a využití výzkumů pro PR
 - 4.PR jako součást strategické komunikace
 - 5.Plánování PR aktivit
 - 6.Media relations, tisková konference a tisková zpráva
 - 7.Přímá komunikace
 - 8.Krizová komunikace
 - 9.Budování reputace
 - 10.Media trénink
 - 11.Měření PR, společenská odpovědnost
 - 12.Prezentace seminárních projektů
 
- Literature
 - required literature
 - Caywood, Clarke L. The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Marketing Communications. 2. ed. New York: McGraw-Hill, 2012.
 - Lloyd, John. Journalism and PR: New Media and Public Relations in the Digital Age. London: I.B. Tauris, 2015.
 - Novotná, Eliška. Management Public Relations. Vyd. 1. V Praze: Oeconomica, 2011.
 - Hejlová, Denisa. Public Relations. První vydání. Praha: Grada Publishing, 2015.
 
- recommended literature
 - Pr.ciny [online]. Praha, 2021 [cit. 2021-03-31]. Dostupné z: pr.ciny.com
 
- Assessment methods (in Czech)
 - Účast na seminářích - min. 80% Plnění průběžných úkolů, seminární projekt aktivní práce na hodinách
 - Language of instruction
 - Czech
 - Further comments (probably available only in Czech)
 - Study Materials
The course is taught annually. 
- Enrolment Statistics (recent)
 - Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2025/XPR