MVŠO:XMPKM Manažerská psychologie a krizo - Informace o předmětu
XMPKM Manažerská psychologie a krizová komunikace
Moravská vysoká škola Olomouczima 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ing. Bc. Kamila Svobodová (cvičící)
- Garance
- Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- XMPKM/01: každé sudé úterý 8:00–9:30 B2.335, K. Svobodová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 24 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 23/24, pouze zareg.: 0/24 - Mateřské obory/plány
- Economics and Management of Small and Medium-sized Enterprises (program MVŠO, 1127)
- Ekonomika a management malých a středních podniků (program MVŠO, 1093)
- Ekonomika a management malých a středních podniků (program MVŠO, 1112)
- Ekonomika a management malých a středních podniků (program MVŠO, 1114)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je studentům představit relevantní poznatky v oblasti psychologie a krizové komunikace nezbytné pro efektivní řízení organizace a zvyšování její výkonnosti. Důraz je kladen na rozvoj sociálně manažerských a podnikatelských dovedností a na praktickou aplikaci znalostí při řízení a vedení lidí, týmů a dalších organizačních jednotek. Studenti budou seznámeni s atributy komunikace a krizové komunikace tak, aby pochopili potřeby a reakce lidí v mimořádných situacích a zdokonalil svoje komunikační dovednosti, a to především v krizové situaci.
- Výstupy z učení
- Student získá znalosti nezbytné pro interpersonální interakci a komunikaci. Bude umět diferencovaně vnímat lidi a jejich projevy a potřeby. Bude schopen aplikovat znalosti naslouchání. Orientuje se v komunikaci a krizové komunikaci tak, že bude používat individuálně diferencovaný přístup. Dovede řešit problémové situace, eliminovat nevhodné projevy chování u sebe i u spolupracovníků.
- Osnova
- 1. Základní pojmy manažerské psychologie. Osobnost.
- 2. Self-management
- 3. Psychologické aspekty podnikání.
- 4. Personální psychologie. Sociální psychologie práce.
- 5. Řízení, rozhodování, organizace a organizování.
- 6. Interpersonální komunikace manažera.
- 7. Krizová komunikace: vymezení pojmu, teoretické modely.
- 8. Riziko: aspekty jeho vnímání, řízení.
- 9. Komunikace a interkulturní aspekty krizové komunikace.
- 10. Praktické postupy v krizové komunikaci.
- 11. Technické prostředky a média v krizové komunikaci.
- 12. Aktuální trendy a nové výzvy v krizové komunikaci.
- Literatura
- povinná literatura
- HOLÁ, J. Interní komunikace v teorii a praxi. Univerzita Pardubice, 2017. ISBN 978-80-7560-099-8. info
- DLOUHÝ, M. Krizová komunikace v zátěžových situacích. Praha, 2014. ISBN 978-80-87647-12-7. info
- CHALUPA, R. Efektivní krizová komunikace: pro všechny manažery a PR specialisty. 2012. ISBN 978-80-247-4234-2. info
- Metody hodnocení
- Požadavkem pro udělení zápočtu je aktivní účast na seminářích, průběžné plnění zadaných úkolů do seminářů a napsání zápočtové práce.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
VÝUKA BUDE PROBÍHAT POUZE, POKUD SE PŘIHLÁSÍ 6 A VÍCE STUDENTŮ.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2024/XMPKM