D 2019

External Analysis for the Purpose of Strategic Decision-Making of Heating Company

CHLOPECKÝ, Jakub, Omar AMEIR, Roman DANIEL a Ladislav MORAVEC

Základní údaje

Originální název

External Analysis for the Purpose of Strategic Decision-Making of Heating Company

Autoři

CHLOPECKÝ, Jakub (203 Česká republika, domácí), Omar AMEIR (203 Česká republika, domácí), Roman DANIEL (203 Česká republika) a Ladislav MORAVEC (203 Česká republika)

Vydání

Ostrava, SMSIS 2019 - Proceedings of the 13th International Conference on Strategic Management and Its Support by Information Systems, od s. 33-41, 9 s. 2019

Nakladatel

"Neuveden"

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/26867184:_____/19:N0000019

Organizační jednotka

Moravská vysoká škola Olomouc

ISBN

978-802484306-3

Klíčová slova anglicky

Havířovská teplárenská společnost, a. s.; Porter’s Five Forces model; SWOT analysis; strategy decision making
Změněno: 30. 3. 2021 16:26, Bc. David Pavlík

Anotace

V originále

This paper summarizes the outputs of an external analysis for strategic decision-making in the company Havířovská teplárenská společnost, a. s. and it sets out proposals for other individual strategies. Since the company lacks any strategic document for the period of 2019-2022, the paper primarily focuses on an external analysis of the environment out-side the company itself. The following methods were used for the ex-ternal analyses: Porter’s Five Forces model and a SWOT analysis. The practical importance and impact of this paper rests in presenting the analyses results to the company’s management and the members of the board of directors. The analyses are carried out by the authors in such a way that it is possible to also use theirs methods, procedures and results for other heating companies of similar scope.