Cíle studijního programu

Studijní program je koncipován jako profesně zaměřený se specializací na podnikovou ekonomiku a management. Při inovaci studijního programu byly zohledněny jak nové poznatky vědecko-výzkumného vývoje, tak zejména potřeby vzešlé z podnikové praxe, které byly ve spolupráci s Okresní hospodářskou komorou a dalšími firemními partnery promítnuty do struktury studijního plánu a obsahu jednotlivých předmětů. Inovace studijního programu je řešena v rámci projektu EDULAM – „Zvýšení kvality vzdělávání na MVŠO s ohledem na potřeby trhu práce, digitalizaci a internacionalizaci“ (č. projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002341).

Profesní zaměření studijního programu, včetně zapojení odborníků z praxe do výuky, povinná odborná praxe studentů ve všech ročnících studia i další profesně zaměřené aktivity v průběhu studia přináší perspektivu vysoké míry uplatnitelnosti absolventů na trhu práce. V roce 2017 byla uplatniteslnost našich absolventů bakalářského studijního programu Ekonomika a management na trhu práce nebo v dalším vzdělávání 98,7% (zdroj: Integrovaný portál MPSV, Pololetní statistiky absolventů, http://portal.mpsv.cz/sz/stat/abs/polo).

V současnosti předkládáme žádost o akreditaci bakalářského studijního programu Ekonomika a management se specializací Podniková ekonomika a management, do budoucna předpokládáme rozšíření akreditace o další specializaci(e) zohledňující potřeby trhu práce zejména v olomouckém regionu.

Cílem studijního programu Ekonomika a management je vychovávat odborníky, kteří budou schopni se teoreticky i prakticky orientovat v tržní ekonomice. Studenti získají přehled o organizačně právních formách podnikání, o přístupech k řízení a financování organizace a o sledování a vyhodnocování její hospodářské činnosti při existenci různých podmínek realizace. Získané znalosti budou studenti umět prakticky aplikovat při řešení praktických ekonomických a manažerských situací.

Studijní program Ekonomika a management s ohledem na zvolenou specializaci profiluje absolventa tak, aby našel uplatnění:

- v podnikatelském sektoru jako zaměstnanec v nižší až střední manažerské pozici v oblastech výroby, inovací, logistiky, jakosti, podnikové ekonomiky a marketingu,

- při realizaci vlastní podnikatelské činnosti,

- při dalším studiu v rámci navazujícího magisterského studijního programu Ekonomiky a managementu na MVŠO či na některé z univerzit se stejným nebo obdobným studijním programem.

Všeobecné znalosti a dovednosti z oblasti ekonomie, ekonomiky a managementu jsou zabezpečeny studijními předměty jako je mikroekonomie, makroekonomie, management, podniková ekonomika, právo, marketing, finance a řízení lidských zdrojů, které tvoří nezbytné východisko pro navazující prohlubující předměty. Profil absolventa mimo nezbytných všeobecných znalostí akcentuje aplikační složku odborných a speciálních vědomostí a dovedností nutných pro vlastníka, manažera a ekonoma malého a středního podniku.

V průběhu studia budou u studentů prakticky rozvíjeny manažerské dovednosti, zahrnující jak speciální metody a techniky potřebné k zajištění běžných a podpůrných činností pro řídící funkce, tak rozvoj osobnostního profilu studentů s důrazem na etické a mravní aspekty manažerské práce.

U studentů bude podporováno a prohlubováno analytické, syntetické a interdisciplinární diagnostické, strategické a inovační myšlení umožňující systematicky studovat danou problematiku a následně se v uvedených souvislostech zabývat aplikací získaných poznatků zejména na regionální, ale i na i v mezinárodním a globálním prostředí. V dané souvislosti budou studenti vybaveni jazykovými dovednostmi pro komunikaci v cizím jazyce.

Studijní plány

Studium

Základní údaje

Zkratka
1120
Typ
bakalářský
Profil
profesní
Titul
Bc.
Doba studia
3 roky
Vyučovací jazyk
čeština čeština

372
počet aktivních studentů
110
počet závěrečných prací

Moravská vysoká škola Olomouc
Program zajišťuje