Cíle studijního programu

Cílem studijního programu Ekonomika a management je vychovávat odborníky, kteří budou schopni se teoreticky i prakticky orientovat v tržní ekonomice. Studenti budou vybaveni znalostmi podnikové ekonomiky a managementu v celé šíři mezioborového pojetí studia společensko-vědních disciplín. Studenti prohloubí své znalosti o moderních přístupech k řízení a financování organizace a o sledování a vyhodnocování její hospodářské činnosti při existenci různých vnějších i vnitřních podmínek realizace. Získané znalosti budou studenti umět prakticky aplikovat při řešení praktických ekonomických a manažerských situací.

Studijní program Ekonomika a management s ohledem na zvolenou specializaci profiluje absolventa tak, aby našel uplatnění:

- v podnikatelském sektoru jako zaměstnanec ve střední či vyšší manažerské pozici v oblastech výroby, inovací, logistiky, jakosti, podnikové ekonomiky a marketingu,

- při realizaci vlastní podnikatelské činnosti,

- při dalším studiu v rámci doktorského studijního programu na některé z univerzit se stejným nebo obdobným studijním programem.

Definice povolání a typových pozic, v nichž najdou absolventi studijního programu uplatnění, je uvedena dle Národní soustavy povolání (www.nsp.cz) v příloze D-I, v části: Předpokládaná uplatnitelnost absolventů na trhu práce.

Všeobecné znalosti a dovednosti z oblasti ekonomie, ekonomiky a managementu získané na bakalářském stupni studia jsou dále prohlubovány základními teoretickými předměty v oblastech managementu, strategického managementu, logistického managementu, podnikových financí, finančních analýz, reportingu, manažerského účetnictví, matematiky, statistiky, mikroekonomie a makroekonomie. Do výuky je zařazena i dnes tak důležitá problematika kybernetické bezpečnosti. Profil absolventa mimo nezbytných základních teoretických disciplín akcentuje aplikační složku odborných a speciálních vědomostí a dovedností nutných pro vlastníka, manažera nebo ekonoma malého a středního podniku.

V průběhu studia budou u studentů prakticky rozvíjeny manažerské dovednosti, zahrnující jak speciální metody a techniky potřebné k zajištění běžných a podpůrných činností pro řídící funkce, tak rozvoj osobnostního profilu studentů s důrazem na etické a mravní aspekty manažerské práce.

U studentů bude podporováno a prohlubováno analytické, syntetické a interdisciplinární diagnostické, strategické a inovační myšlení umožňující systematicky a do hloubky studovat danou problematiku a následně se v uvedených souvislostech komplexně zabývat aplikací získaných poznatků nejen na regionální a národní úrovni, ale i v mezinárodním a globálním prostředí. V dané souvislosti je výuka dílče uskutečňována i v cizím jazyce.

Významnou součástí profesně orientovaného studijního programu je zapojení odborníků z praxe jak v podobě přímého zapojení do výuky předmětů dle studijního plánu, tak při utváření specifické nabídky dalších volitelných předmětů, umožňující studentům směřování jejich budoucího profesního uplatnění a zvolené pracovní kariéry. Ve vazbě na špičkové odborníky z praxe jsou také vytvářeny „další komunikační platformy“ (workshopy, prezentace, konference, vyžádané přednášky), na kterých si budou studenti moci ověřovat dosaženou úroveň znalostí a dovedností v konfrontaci s „realitou“.

Studijní plány

Studium

Základní údaje

Zkratka
1112
Typ
magisterský navazující
Profil
profesní
Titul
Ing.
Doba studia
2 roky
Vyučovací jazyk
čeština čeština

42
počet aktivních studentů
67
počet závěrečných prací

Moravská vysoká škola Olomouc
Program zajišťuje