MVŠO:P1MKP Marketingové komunikační proce - Informace o předmětu
P1MKP Marketingové komunikační procesy
Moravská vysoká škola Olomouczima 2025
Předmět se v období zima 2025 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/1. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně. - Garance
- Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Podnikání a inovace (program MVŠO, 1140)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s marketingovou komunikací jako oborem i činností zabývající se komunikací v oblasti komerčních i nekomerčních sdělení trhu pomocí marketingových nástrojů. Studenti porozumí významu a přínosu marketingové komunikace pro firemní prostředí, pochopí princip komunikace se zákazníky a porozumí vlivu marketingové komunikace na rozhodování zákazníků. Studenti se naučí formulovat sdělení využívaná v tomto oboru, volit účinné nástroje marketingové komunikace, správná média, sestavovat strategie marketingové komunikace a pochopí význam a účinnost integrované marketingové komunikace ovlivněné digitálními technologiemi.
- Osnova
- 1. Úvod do marketingové komunikace.
- 2. Komunikační proces a modely marketingové komunikace.
- 3. Psychologie a marketingová komunikace; úloha emocí.
- 4. Integrované marketingová komunikace a digitální transformace.
- 5. Komunikační mix a životní cyklus produktu.
- 6. Reklama – proces plánování reklamy, druhy reklamy, média, reklamní agentury, měření účinnosti reklamy.
- 7. Podpora prodeje – cíle, formy, nástroje podpory prodeje zaměřené na spotřebitele.
- 8. Osobní prodej – podstata a cíle, proces osobního prodeje, personální řízení osobního prodeje.
- 9. Public Relations – typy PR, nástroje PR, krizová komunikace; Přímý marketing – nástroje přímého marketingu, práce s databázemi, etické problémy přímého marketingu.
- 10.Mezinárodní marketingová komunikace.
- 11.Marketingová komunikace na internetu; sociální sítě (virální marketing, WOM).
- 12.Trendy marketingové komunikace 21. století (neuromarketing, product placement, guerillová reklama, mobilní marketing, advergaming).
- Literatura
- povinná literatura
- FORET, M. a kol., 2018. Management integrované marketingové a podnikové komunikace. Praha: Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha. ISBN 978-80-867-4748-4.
- KÁDEKOVÁ, Z., 2019. Spoločenská marketingová koncepcia a PR v praxi podnikov. Praha: Verbum. ISBN 978-80-878-0057-7.
- PŘIKRYLOVÁ, J. a kol., 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vyd. Praha: Grada Publishing. Expert. ISBN 978-80-271-0787-2.
- ZÁVODNÝ POSPÍŠIL, J., 2018. Marketingová komunikace. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s.
- doporučená literatura
- HORŇÁK, P., 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. 2. vyd. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-875-0094-1.
- KARLÍČEK, M. a kol., 2023. Jak na marketingovou komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-5013-7.
- PAVLŮ, D., 2021. Kreativní strategie – strategie kreativity: změny ve světě marketingových komunikací po nástupu internetu: sborník odborných textů o proměnách marketingové komunikace v internetové epoše. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace. ISBN 97
- RYAN, D., 2021. Understanding digital marketing: a complete guide to engaging customers and implementing successful digital campaigns. London: Kogan Page. ISBN 978-1-78966-601-4.
- VYSEKALOVÁ, J. a kol., 2023. Psychologie reklamy. 5. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada Publishing. Expert. ISBN 978-80-271-3654-4.
- Metody hodnocení
- Zápočet: aktivní účast na cvičeních, řešení a obhajoba semestrálního projektu, prezentace aktualit z oblasti marketingové komunikace.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2025/P1MKP