P1MAR Marketing

Moravian Business College Olomouc
winter 2025
Extent and Intensity
1/2. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Taught in person.
Teacher(s)
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (lecturer)
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (seminar tutor)
Guaranteed by
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc
Timetable
Mon 13:30–14:15 B2.233 - Zéta
  • Timetable of Seminar Groups:
P1MAR/01: Mon 14:30–16:00 B2.233 - Zéta, R. Pavlíčková
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 80 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 40/80, only registered: 0/80
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace i dílčích činností, ale i s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky. Předmět objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace a zabývá se obsahem a nástroji moderního marketingu. Student si osvojí terminologii z oblasti marketingu, seznámí se s problematikou vztahů a vazeb v marketingu, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby, jakož i realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Student se seznámí s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé firmy, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů a základními nástroji marketingového mixu. Obsah předmětu je založen na teoretickém pojetí marketingu jako vědního oboru, současně je ale zaměřen na praktickou uplatnitelnost marketingu a jednotlivých nástrojů marketingového mixu v rámci podnikání a procesu inovace.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do marketingu.
  • 2. Globální marketing.
  • 3. Online marketing.
  • 4. Trh a marketingové prostředí.
  • 5. Marketingový výzkum.
  • 6. Spotřebitelské chování.
  • 7. Marketingový mix – nástroje a strategie.
  • 8. Řízení produktu.
  • 9. Řízení ceny.
  • 10.Řízení distribuce.
  • 11.Řízení marketingové komunikace.
  • 12.Marketing služeb.
Literature
    required literature
  • DĚDKOVÁ, J., 2020. Inovativní marketing jako zdroj konkurenceschopnosti. 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-749-4522-9.
  • KARLÍČEK, M., 2018. Základy marketingu. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5869-5.
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER, 2013. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • KOUDELKA, J., 2018. Spotřebitelé a marketing. 1. vyd. Praha: C. H. Beck. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-740-0693-7.
  • KOZEL, R., SASÍNKOVÁ, M. a R. PAVLÍČKOVÁ, 2018, 2024. Marketing. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc.
    recommended literature
  • DE PELSMACKER, P. and M. GEUENS, 2018. Marketing communications: a European perspective. Harlow: Financial Times Prentice Hall. ISBN 978-12-921-3576-2.
  • KOTLER, P., ARMSTRONG, G. and M. O. OPRESNIK, 2021. Principles of marketing. 18e global edition. Harlow: Pearson. ISBN 978-12-923-4113-2.
  • VYSEKALOVÁ, J. a J. MIKEŠ, 2018. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualiz. vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5865-7.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet: aktivní účast na cvičeních, řešení a obhajoba semestrálního projektu, prezentace aktualit z oblasti marketingu.
Zkouška: kombinovaná zkouška.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
Information on completion of the course: Zápočet, zkouška
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2025/P1MAR